فرهگ کتاب و کتابخوانی باید به گمشده ای برای جامعه تبدیل شود

خبرگزاری شبستان: استاندار یزد گفت: اگر کسی گمشده ای داشته باشد آنقدر می گردد تا گمشده خود را پیدا کند پس ما نیز باید فرهنگ کتاب و کتابخوانی را به یک گمشده برای مردم تبدیل کنیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، سید محمد میر محمدی استاندار یزد، امروز(19 آبان) در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی استان یزد که در محل سالن مرحوم حمیدیا استانداری یزد برگزار شد با آرزوی قبولی عزاداری ها و استفاده حداکثری از آموزه های سید و سالار شهیدان و تبریک هفته کتاب و کتابخوانی گفت: بحث کتاب، کتابخوانی و مطالعه بحث هفته، روز و ماه نیست بلکه بحث همیشگی است و نمی توان آن را محدود کرد.

 

وی تصریح کرد: ولی هفته کتاب اوج مانوری است که می توان با انجام فعالیت های مختلف در این هفته ،در طول سال تاثیر گذار و انرژی بخش باشد.

 

استاندار یزد اضافه کرد: اگر در طول این هفته بتوانیم انرژی مثبتی را در افراد ایجاد و برای یک سال آن ها انگیزه کتاب و کتابخوانی ایجاد کنیم این یک توفیق خواهد بود.

 

وی با بیان اینکه مطالعه نیاز به انگیزه دارد اظهار داشت: نگاه ها معمولا به سمت رویه های سنتی است در حالیکه امروز رویه های تغییر پیدا کرده و متفاوت شده است.

 

میرمحمدی از کتابخانه ها به عنوان گنجینه های معرفت، علم و مخازن رشد و پویایی اندیشه یاد کرد و افزود: ولی صورت کار روز به روز تغییر می کند و دیگر به گونه ای نیست که افراد در کتابخانه ها حضور پیدا کنند بلکه کتابخانه ها به منازل افراد می روند.

 

وی بر لزوم توجه به آینده نگری در حوزه کتاب و کتاب خوانی تاکید کرد و افزود: اگر نسبت به آینده بی تفاوت باشیم ممکن است همین وضع موجود هم را از دست بدهیم.

 

رییس انجمن کتابخانه های عمومی استان یزد با بیان اینکه ما باید تمام راه هایی که سب افزایش انگیزه، پرسشگری و... در بین آحاد جامعه می شود را تقویت کنیم گفت: اگر کسی گمشده ای داشته باشد آنقدر می گردد تا گمشده خود را پیدا کند پس ما نیز باید فرهنگ کتاب و کتابخوانی را به یک گمشده برای مردم تبدیل کنیم در این صورت شاهد تحولی عظیم در این عرصه خواهیم بود.

 

وی با بیان اینکه ما باید برای مردم ایجاد انگیزه کنیم اظهار داشت: یکی از راه های ایجاد انگیزه شخصیت سازی است که باید از این ظرفیت استفاده کنیم.

 

میرمحمدی افزود: باید الگو سازی کنیم و یکی از این الگوها مرحوم آذر یزدی است که هر چه بیشتر به آن بپردازیم در واقع گرایش به فرهنگ کتاب و مطالعه را در جامعه افزایش داده ایم.

 

رییس ستاد بزرگداشت هفته کتاب استان یزد گفت: در هر زمینه ای که شخصیت سازی کنیم موفق خواهیم بود اما متاسفانه گاهی شاهد تخریب شخصیت ها هستیم.

 

وی با بیان اینکه الگو ها باید به گونه ای باشند که مردم را به سمت مطالعه سوق دهند افزود: اگر ما الگویی را معرفی کنیم و بگوییم فلانی از طریق مطالعه به این جایگاه رسیده است انگیزه برای مطالعه در افراد ایجاد می شود.

 

میرمحمدی با اشاره به برنامه های هفته کتاب و کتاب خوانی در استان یزد گفت: برنامه های این هفته باید حول محور ایجاد انگیزه و شخصیت سازی باشد.

 

وی تصریح کرد: البته باید در برنامه ها نگاه به آینده هم مورد توجه قرار گیرد و از بالا به موضع نگاه کنیم تا نسبت به آینده عقب نمانیم.

 

استاندار یزد با بیان اینکه در حال حاضر چیزی که کم داریم انگیزه است اظهار داشت: برای بچه هایمان ذهن پرسشگر ایجاد نکرده ایم تا برای حل سوالات خود به دنبال مطالعه بروند.

 

میرمحمدی با بیان اینکه کتاب خواندن به عنوان کتاب خوان حاصلی ندارد گفت: ولی اگر به دنبال چیزی کتاب را زیر و رو کنیم آنگاه آن کتاب در ذهن ما می ماند و چیزی از آن را فراموش نمی کنیم.

 

پایان پیام/

کد خبر 415886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha