کتاب حبل ارتباطی بین خالق و مخلوق است

خبرگزاری شبستان: مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان یزد، با بیان اینکه کتاب حبل ارتباطی بین خالق و مخلوق است، اظهار داشت: رسالت انبیاء الهی از طریق کتاب آغاز شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، حجت الاسلام والمسلمین سید شرف الدین حسینی کوهستانی مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان یزد،امروز (19 آبان) در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی استان یزد با بیان اینکه کتاب حبل ارتباطی بین خالق و مخلوق است گفت: رسالت انبیاء الهی از طریق کتاب آغاز شده است.

 

وی با بیان اینکه وضعیت مطالعه از جمله مواردی که باید به آن توجه شود افزود: فضا، امکانات و سرمایه گذاری خوبی در حوزه کتاب و کتابخوانی استان انجام شده است اما استفاده های لازم از آن صورت نمی گیرد.

 

کوهستانی با بیان اینکه هدف از ساخت کتابخانه ها آمار و ارقام نیست اظهار داشت: هدف در این زمینه گسترش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در بین آحاد جامعه است.

 

وی تصریح کرد: عوامل بسیاری در میزان مطالعه افراد یک جامعه دخیل می باشد که مهمترین آن گرایش خانواده به مطالعه است.

 

کوهستانی با بیان اینکه بعد از خانواده بیشترین نقش مربوط به آموزش و پرورش است گفت: دانش آموزان کتاب می خوانند اما کتاب های درسی کافی نسیت و باید به مطالعه غیر درسی توجه بیشتری داشته باشند.

 

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان یزد افزود: مدارس و معلمان باید در هفته کتاب و کتابخوانی به صورت ویژه به این موضوع بپردازند و به خوبی اهمیت مطالعه غیر درسی را برای داشن آموزان تبیین کنند.

 

وی با اشاره به نقش ادارات و دستگاه های دولتی در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی گفت: ادارات می توانند در برنامه های مختلف خود با اهدا کتاب به عنوان جایزه نقش خوبی در گسترش فرهنگ کتابخوانی داشته باشند.

 

کوهستانی نقش رسانه ها را در گسترش فرهنگ کتاب و کتاب خوانی بسیار مهم دانست و افزود: رسانه های می توانند با تولید مطلب و محتوا نقش بسیاری در گسترش فرهنگ کتاب و کتاب خوانی ایفاء کنند.

 

وی با اشاره به رشد روزافزون تکنولوژی و پیشرفت های صورت گرفته در حوزه فناوری گفت: با تمام این پیشرفت ها هیچ چیز نمی تواند جای کتاب را بگیرد چرا که کتاب نسبت به سایر وسایل سهل الوصول تر است.

 

کوهستانی با بیان اینکه ابتدا باید به دنبال راهکارهایی جهت تشویق به مطالعه در بین آحاد جامعه باشیم افزود: در مدارس باید بیشتر در حول کتاب و کتابخوانی صحبت شود.

 

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان یزد گفت: از ملبغان خواسته می شود تا در این ایام که منابر دارای رونق بیشتری است در منابر خود به بحث مطالعه و کتابخوانی توجه داشته باشند.

 

احمد شیرزاد مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد، نیز در این نشست با بیان اینکه برنامه های مختلفی برای بزرگداشت این هفته در مدارس استان تدارک دیده شده است گفت: بیشتر این برنامه ها در صبحگاه و نماز های جماعت ظهر و عصر اجرا می شود.

 

وی برگزاری نمایشگاه کتاب را از جمله برنامه های مدارس استان در این هفته اعلام کرد و افزود: در برخی از مدارس استان نیز کتابخانه ها در شیفت عصر به فعالیت خواهند پرداخت.

 

شیرزاد پیگیری بحث استاندار محترم در خصوص مدرسه مطلوب و پیام ریاست جمهور در خصوص آب را از دیگر برنامه های این هفته دانست.

 

پایان پیام/

کد خبر 415953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha