دولت وظیفه خود را در راستای گسترش فرهنگ دینی، نسبت به فارس ادا می کند

خبرگزاری شبستان: سخنگوی دولت گفت: دولت وظیفه خودش در بودجه سال 94 و برنامه ششم برای گسترش فرهنگ دینی و مذهبی و عشق ناب شیعی، را نسبت به فارس ادا می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، دکتر محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت امروز (22آبان) در دیدار با آیت الله سید علی اصغر دستغیب، تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) سفر به شیراز را یک سفر مبارک دانست و گفت: در این سفر حامل مراتب سلام و پیام رئیس جمهور و اعضای هیئت وزیران به مردم استان هستم.

 

وی با اشاره به اینکه این سفر فرصتی شد تا در شورای برنامه ریزی استان مباحثی در خصوص توسعه این سرزمین لازم است را احصا و جمع بندی شود، یادآور شد: نمایندگان این استان از معدود نمایندگانی هستند که علاوه بر رابطه کاری علاقه برادری با آنان دارم.

 

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری در این سفر مباحث آب، راه و نکاتی که می تواند در جهت رفاه مردم موثر باشد، مطرح شد، خاطر نشان کرد: این زیارت برای من بسیار پرخاطره برای من محسوب می شود و حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) ملاجایی برای همگان به حساب می آید.

 

وی با بیان خاطراتی از شهید محراب آیت الله دستغیب، افزود: امروز همه خاطرات مبارکی از شیراز داشتم و دارم، تداعی شد.

 

سخنگوی دولت با یادآوری این مطلب که از نگاه دولت توسعه یک استان فقط تعریض راه و یا تسهیل به منابع آب و آنها نیست، نوع نگاه ما به توسعه فراتر از این نگاه است، اظهار داشت: الگوی نگاه به توسعه در یک هزار صفحه آماده شده بود.

 

نوبخت با یادآوری این مطلب که بعد فرهنگی مهمترین بحث در این الگوی توسعه ای است، یادآور شد: توسعه بدون زیرساخت فرهنگی قابل دسترس نیست که این فرهنگ نیز فرهنگ اسلامی است و توسعه اسلامی دین محور را مد نظر قرار دادیم.

 

وی با اشاره به اینکه در غرب نمادهای توسعه آسمان خراش است، یادآور شد: در حال تدوین برنامه ششم در راستای توسعه بخشی جامعه هستیم.

 

دکتر نوبخت اظهار داشت: دولت وظیفه خودش در بودجه سال 94 و برنامه ششم برای گسترش فرهنگ دینی و مذهبی و عشق ناب شیعی، را نسبت به فارس ادا می کند.

 

خاطر نشان می شود، قبل از این دیدار دکتر نوبخت، ضمن زیارت حرمین مطهر احمدی و محمدی (ع) از طرح توسعه حرم مطهر نیز بازدید کرد.

 

پایان پیام/

کد خبر 416742

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha