2 میلیون و 500 هزار نفر زن سرپرست خانوار داریم / 9 درصد معتادان کشور زن هستند

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور گفت: حدود 2 میلیون و 500 هزار نفر زن سرپرست خانوار داریم، غیر از زنان متعلقه و بیوه، با زنان خودسرپرست و دخترانی که ازدواج نکرده اند هم مواجه هستیم، یا زنان بد سرپرستی که همسر معتاد دارند و زندگی شان با مشکلات عدیده ای رو به روست.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، شهیندخت مولاوردی امروز در دیدار با آیت الله عبدالله جوادی آملی که در موسسه بین المللی علوم وحیانی اسراء برگزار شد، اظهار داشت: امیدواریم بتوانیم از رهنمود های حضرتعالی در مسیر تحقق اهداف بلند دولت تدبیر و امید به عنوان آرمان های انقلاب اسلامی بهره مند شویم.

وی بیان داشت: در حدود 15 ماهی که از فعالیت مجموعه امور زنان می گذرد، با توجه به امکانات و ظرفیت هایی که وجود داشت بررسی های راهبردی را در دستور کار خود قرار دادیم تا بتوانیم به یک آسیب شناسی دقیق دست پیدا کنیم و برنامه راهبردی اصلی خود را تدوین کنیم.

مولا وردی خاطرنشان کرد: حدود 2 میلیون و 500 هزار نفر زن سرپرست خانوار داریم،  غیر از زنان متعلقه و بیوه، با زنان خودسرپرست و دخترانی که ازدواج نکرده اند هم مواجه هستیم، یا زنان بد سرپرستی که همسر معتاد دارند و زندگی شان با مشکلات عدیده ای رو به روست.

9 درصد معتادان کشور را زنان تشکیل می دهند

وی عنوان دشت: برنامه هایی را برای بهبود زنان نجات یافته از اعتیاد تنظیم کردیم، 9 درصد از معتادان کشور را زنان تشکیل می دهند و بسیاری از آن ها به مواد مخدر صنعتی معتاد هستند، البته با همکاری ستاد مواد مخدر برنامه هایی را برای بهبود وضعیت آن ها تدوین کرده ایم.

مشاور رئیس جمهور تاکید کرد: برای بهداشت و سلامت زنان  و تقویت بنیان خانواده هم برنامه های ویژه ای را تدارک دیده ایم  و تلاش می کنیم پیگیر وظیفه ای مابقی دستگاه های متولی عرصه زنان و خانواده باشیم.

مولاوردی یادآور شد: سعی می کنیم طوری برنامه ریزی کنیم که هم افزایی داشته باشیم و مانع این شویم که دستگاه ها به صورت جزیره ای عمل کنند.

وی در پایان افزود: در دولت طوری برنامه ریزی کرده ایم که نتیجه محور باشد و از آرمان گرایی و کلی گویی فاصله گرفته ایم.

کد خبر 424692

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha