گارد ملی عربستان در انگلیس آموزش می بینند

نیروهای گارد ملی عربستان که برای سرکوب قیام مردمی بحرین به این کشور اعزام شده اند، تحت آموزش نیروهای نظامی بریتانیا قرار گرفته اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، روزنامه گاردین در شماره روز گذشته خود با انتشار گزارشی نوشت : بر اساس اسنادی که هفته نامه آبزرور به دست آورده است نیروهای گارد ملی عربستان که برای سرکوب قیام مردمی بحرین به این کشور اعزام شده اند تحت آموزش نیروهای نظامی بریتانیا قرار گرفته اند.
این اسناد نشان می دهد که آموزش های ارائه شده به گارد ملی عربستان شامل کار با تسلیحات ، خنثی کردن بمب و مهارت های عمومی نظامی است.
این هیئت نظامی سری انگلیس شامل 11 تن از افرا د ستاد ارتش انگلیس تحت فرماندهی یک سرتیپ انگلیسی می باشد.


افشای این اسناد موجب انتقاد شدید فعالان حقوق بشر از دولت انگلیس شده است که به چه علت دولت بریتانیا نه تنها سرکوب مردم بحرین از سوی حکومت پادشاهی این کشور را محکوم نمی کند بلکه خود نقش مهمی را در قتل عام این مردم بی گناه ایفا می کند.
نیکلاس گیلبی عضو کمپین مبارزه با تجارت اسلحه در این باره می گوید : نقش مهم بریتانیا در آموزش گارد ملی عربستان برای تامین امنیت داخلی این کشور در طول سال های متمادی به آنها این امکان را داده تاکتیک های پیشرفته ای را برای سرکوب قیام مردمی بحرین به کار گیرند.


این در حالی است که سخنگوی وزارت دفاع انگلیس ادعا کرده است که دخالت بریتانیا در آموزش نیروهای نظامی خارجی به منظور گسترش فرهنگ احترام به حقوق بشر صورت می گیرد.
وی مدعی شد : انگلیس آموزش دفاعی در سطح جهانی را برای بسیاری از کشورها از جمله برخی از کشورهای خلیجی فراهم کرده است و روابط پایداری بین نیروهای مسلح ما برای ایجاد ثبات و امنیت در منطقه خاورمیانه برقرار است.
بنابر گزارش گالف نیوز ،سخنگوی وزارت دفاع انگلیس همچنین ادعا کرد که کشورهای حاشیه خلیج فارس متحدان اصلی انگلیس برای مبارزه با تروریسم و تسلیحات هسته ای به حساب می آیند.


در پی گسترده شدن قیام مردمی بحرین به ویژه شیعیان این کشور علیه حکومت ظلم و جور نیروهای نظامی عربستان و نظامیان امارات متحده عربی برای کمک به نیروهای امنیتی سرکوب گر بحرین در اواسط ماه مارس وارد این کشور شدند.

 پایان پیام/

 

 

کد خبر 42580

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha