اختلاف افکنی مجلس،حاشیه سازی دولت:مرهم این درد تقوای جمعی است

در مجلس عواملی هستند که رفتارشان وکردارشان و موضع‌گیری‌هایشان نه تنها موجب انسجام و وحدت نمی‌شود بلکه برخلاف نظرات امام موجب ایجاد اختلاف و تعمیق شکاف‌ها ومنحرف کردن مسیر مجلس از انقلاب و آرمان‌های امام می‌شود.

حمیدرضا ترقی، رییس مرکز سیاسی حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به سخنان روز گذشته مقام معظم رهبری در جمع نمایندگان مجلس و تأکید ایشان بر تقوای جمعی به خبرنگار شبستان گفت: تقوای جمعی در معنا و مفهوم در واقع به مراقبت جمعی یک گروه نسبت به رفتار، کردار و گفتار دیگر اعضای گروه گفته می‌شود که آن را در چارچوب سیاست‌ها و آرمان‌هایی که دنبال می‌کنند بتوانند کنترل و حفظ کنند و اجازه ندهند عنصری از آن گروه یا مجموعه از معیارها و آرمان‌ها و از خطوط اصلی مورد قبول آن جمع و گروه عدول کند و دچار تجدید نظر جمعی و اختلاف نظر شوند.

 

وی اظهار کرد: طبیعتا وقتی تقوای جمعی مورد عمل افراد قرار گیرد جمع‌ها به صورت یکپارچه می‌توانند مواضع خودشان را دنبال کنند و مورد پشتیبانی هم قرار گیرند ولی اگر این مراقبت به صورت مستمر نباشد و نظارت بر رفتار، کردار و گفتار جمع به صورت نهادینه انجام نشود ممکن است موجب انحراف برخی از افراد و یا برداشت خلاف واقع برخی از افراد دیگر یا تجدید نظرطلبی و انشعاب آن در جمع و گروه شود.

 

ترقی با اشاره به ذکر نمونه مصداقی از سوی مقام معظم رهبری مبنی بر تبیین این موضوع تصریح کرد: مقام معظم رهبری گروه جریان چپ را در این زمینه مثال زدند و گفتند این گروه که خود را مدعی طرفداری از امام خمینی (ره) می‌دانستند اما پس از دوران انقلاب و طی مسیر حرکت سیاسی دچار انحرافاتی شد که بعضی از عوامل آنها علی‌رغم مواضع قبلی حیثیت آن جریان را زیر سؤال برد.

 

وی ادامه داد: می‌بینیم که برخی از افراد این جریان که خود را صاحب مواضع انقلابی می‌دانستند وابسته به بیگانه شدند و برخی دیگر در برابر انقلاب و اسلام ایستادند و این عوارض به این دلیل در این جریان به وجود آمد که آنها تقوای جمعی نداشتند.

 

معاون سیاسی حزب مؤتلفه اسلامی بیان کرد: مقام معظم رهبری معتقدند اگر تقوای جمعی در این جمع‌ها نباشد و نظارت داخلی در بین جریانات سیاسی و گروه‌ها و حتی قوا و دستگاه‌ها نباشد آنها نمی‌توانند مراقب همدیگر باشند و همدیگر را به صبر و حق تواصی کنند و در واقع امر به معروف و نهی از منکر در بین آنها از بین می‌رود.

 

وی تأکید کرد: همان‌طور که در جریان چپ عواملی نفوذ کردند که حتی علیه امام حسین(ع) ایستادند و با انقلاب و نظام برخورد کردند ممکن است عواملی پیدا شوند که مسیر جریان را از مسیر انقلاب دور کنند.

 

ترقی یادآور شد: در حال حاضر ابتلاءمان هم در مجلس، هم در دولت و هم در قوه قضاییه این  است و باید این سه قوه بیشتر مراقب این موضوع باشند.

 

وی ادامه داد:  می‌بینیم در مجلس عواملی هستند که رفتارشان و کردارشان و موضع‌گیری‌هایشان نه تنها موجب انسجام و وحدت نمی‌شود بلکه برخلاف نظرات امام موجب ایجاد اختلاف و تعمیق شکاف‌ها و منحرف کردن مسیر مجلس از انقلاب و آرمان‌های امام می‌شوند.

 

رییس مرکز سیاسی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: این نوع عناصر بروز و ظهورشان ناشی از فقدان تقوای جمعی است زیرا اگر تقوای جمعی وجود داشته باشد جمع اجازه نمی‌دهند که یک عنصر از درون آنها دست به اقداماتی بزند که مجموعه حیثیت نمایندگان را زیر سؤال ببرد.

 

وی با بیان اینکه رفتار برخی افراد در دولت نیز حاکی از این مسئله است، اظهار کرد: اگر در دولت تقوای جمعی حاکم باشد اجازه نمی‌دهند فردی در درون دولت حاشیه‌سازی کند که عملکرد، اقدامات، اندیشه‌ها و ایدئولوژی دولت را زیر سؤال ببرد.

 

ترقی بیان کرد: در قوه قضاییه نیز همانند دو قوه دیگر است یعنی ممکن است قاضی حکمی صادر کند که همه تاوان بد عمل کردن آن را بدهند و با صدور آن دستگاه قضایی زیر سؤال برود و همه مجبور باشند تاوان بد عمل کردن یک قاضی را بپردازند.

 

وی یادآور شد: در احزاب نیز این مسئله صادق است، می‌بینیم وقتی در حزب مشارکت و یا حزب مجاهدین انقلاب اسلامی عناصری پیدا می‌شوند که علیه انقلاب و نظام موضع می‌گیرند و دست در دست بیگانه می‌گذارند و علیه نظام و انقلاب تبانی می‌کنند همین امر باعث فروپاشی این احزاب می‌شود که اگر تقوای جمعی در احزاب وجود نداشته باشد افراد در دامن دشمن قرار می‌گیرند.

 

وی ادامه داد: در دامن دشمن قرار گرفتن یعنی اینکه زمینه خیانت به نظام و انقلاب از سوی این عناصر ایجاد می‌شود در حالی که اگر تقوای جمعی و مراقبت جمعی بر حرکت افراد وجود داشته باشد قطعا جلوی انحرافات گرفته می‌شود و در نهایت جلوی آسیب رسیدن به کشور و عرصه سیاسی کشور نیز سد می‌شود.

 

ترقی خاطرنشان کرد: فقدان تقوای جمعی همانند فقدان تقوای فردی همیشه به عنوان یک خطر، حرکت صحیح افراد و جمع‌ها را در معرض خطر و تهدید قرار می‌دهد و باید همه جمع‌ها و افراد مراقب باشند که از مسیر حق منحرف شوند تا راه بتواند به سرمنزل مقصود برسد.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 42669

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha