مجلس در کسب روحیه مدارا پیشگام باشد

بر اساس نظر مقام معظم رهبری درباره تقوای جمعی بسیاری از کج‌روی‌ها، درگیری‌ها و انحرافات در عدم رعایت این تقوای جمعی است و جا دارد گروه‌ها و فراکسیون‌های داخل مجلس هم در این مقوله و کسب روحیه مدارا پیشگام باشند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی در آغاز جلسه علنی امروز سه‌شنبه 10 خرداد مجلس با اشاره به دیدار نمایندگان با مقام معظم رهبری گفت: این دیدار برای مجلس پردستاورد بود و ستایش مقام معظم رهبری از مواضع مجلس هشتم در مسایل داخلی و خارجی پشتوانه نمایندگان ملت است.

 

وی با بیان اینکه سخنان مقام معظم رهبری نشان‌دهنده نگاه مجلس به منافع ملی است، یادآور شد: سخنان ایشان در جمع نمایندگان نشان می‌دهد برخلاف آنچه بعضی افراد در اظهارات خود منطقه‌نگری و مسایل خرد را به مجلس نسبت می‌دهند مجلس نگاهی کلان‌نگر و منطبق بر منافع ملی دارد.

 

رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: جایگاه مجلس در نظر بنیان‌گذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) جایگاه رفیعی است.

 

وی تأکید کرد: مقام معظم رهبری در این دیدار قانون را فصل‌الخطاب دانستند و به همه به ویژه دولت امر کردند که با همه توان خود قانون را بدون بهانه‌گیری اجرا کند و البته وظیفه مجلس نیز در این میان تصویب قوانینی است که اجرای آنها  قرار گرفتن در چارچوب قانون را برای دولت تسهیل کند.

 

وی تأکید کرد: هر چند همیشه باید مبنای رفتار مسئولان قانون‌گرایی باشد اما پس از بیانات مقام معظم رهبری که نوعی اتمام حجت درباره قانون‌پذیری بود دیگر تخطی از قانون قابل اغماض نیست و توجیهی ندارد.

 

رییس خانه ملت با اشاره به بخش دیگری از سخنان مقام معظم رهبری در مورد تقوای جمعی خاطرنشان کرد: ایشان در سخنان‌شان به تبیین اصطلاح تقوای جمعی پرداختند که به لزوم رعایت اخلاق و عدم انحراف در مسایل سیاسی تأکید داشت.

 

وی بیان کرد: فقدان تقوای جمعی همان بیماری متعارفی است که احزاب و گروه‌های بسیاری درگیر آن شدند و این موضوع سابق بر این نیز در بسیاری از نظام‌های سیاسی دنیا رخ داده است.

 

لاریجانی گفت: بر اساس نظر مقام معظم رهبری درباره تقوای جمعی بسیاری از کج‌روی‌ها، درگیری‌ها و انحرافات در عدم رعایت این تقوای جمعی است و جا دارد گروه‌ها و فراکسیون‌های داخل مجلس هم در این مقوله و کسب روحیه مدارا پیشگام باشند.

 

وی خاطرنشان کرد: نمایندگان ملت باید از هرگونه غیبت و تهمت با توجه به سخنان مقام معظم رهبری در بحث‌های سیاسی پرهیز کنند.

 

رییس خانه ملت با تأکید بر اهمیت جایگاه ولایت‌فقیه در کشور اظهار کرد: تجربه سال‌های پس از انقلاب به خوبی به ما نشان داده است که جایگاه ولایت‌فقیه در حفظ نظام جایگاهی انکارناپذیر است و نظرات مقام معظم رهبری در مورد مناسبات انتخابات مجلس بار دیگر تأثیر جایگاه ولایت‌فقیه را در حفاظت از حقوق ملت‌ها نشان داد.

 

لاریجانی در پایان سخنان از نمایندگانی که در کمیسیون بررسی طرح نظارت بر نمایندگان عضویت دارند خواست تا این طرح را هر چه سریع‌تر با انجام کارهای کارشناسی دقیق بررسی و برای تصویب به صحن علنی مجلس ارایه کنند.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 42751

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha