مساجد را محل روشنگری و بصیرت دینی و انقلابی/جوانان مساجد کارهای منحصر به فردی انجام داده اند

خبرگزاری شبستان:جانشین کمیته مساجد دهه فجر انقلاب اسلامی کشور مساجد را محل روشنگری و بصیرت دینی و انقلابی دانست و افزود: جوانان عضو کانون های فرهنگی و هنری در مساجد نیز با تکیه بر ظرفیت های خود کارهای منحصر به فردی انجام داده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، مرتضی طاهریان، معاون فرهنگی و هنری مساجد کشور عصر امروز (25 دی) در نشست کمیته مساجد دهه فجر انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد، گفت: مساجد از صدر اسلام تاکنون برکات فراوانی برای اسلام و مسلمین داشته است.

طاهریان با بیان این که بسیاری از افراد و نخبگان کشوری انقلاب را مرهون همین مکان می دانند، افزود: انقلاب اسلامی ایران مرهون رشادت هایی است که جوانان فعال در مساجد خالق آن بوده اند.

وی بیان داشت: پایگاه مساجد مکانی مختص به افراد خاصی نیست؛ بلکه همه افراد با سلایق مختلف جمع و در کنار یکدیگر قرار می گیرند.

جانشین کمیته مساجد دهه فجر انقلاب اسلامی کشور در ادامه به تشکیل کمیته های مختلف در راستای جشن های پیروزی انقلاب اشاره و عنوان کرد: در بین کمیته های تشکیل شده، کمیته مساجد دهه فجر از همه کمیته ها مهم ترین نقش را دارد.

طاهریان با بیان این که این کار به این معنا نیست که دیگر کمیته ها اهمیتی ندارند، افزود: کلیه کمیته ها و اعضای آنها به صورت مستقیم و غیرمستقیم با کمیته مساجد در ارتباط هستند.

وی گفت: در کمیته مساجد به دلیل نقش تاثیرگذار آن انتظارات و توقعاتی بیشتری می رود و باید دید تا چه اندازه می توان از ظرفیت واقعی مساجد استفاده می شود.

معاون فرهنگی و هنری مساجد کشور نگاه به داشته های درون مساجد و اعضای آن را مهم دانست و خاطرنشان کرد: ما باید با حداقل ها در مساجد کارهای بزرگی در سطح جامعه انجام بدهیم؛ کما این که تاکنون نیز چنین بوده است.

طاهریان مساجد را محل روشنگری و بصیرت دینی و انقلابی دانست و یادآور شد: جوانان عضو کانون های فرهنگی و هنری در مساجد نیز با تکیه بر ظرفیت های خود کارهای منحصر به فردی انجام داده اند.

وی در ادامه با بیان این که ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی کشور از کمیته های مختلفی تشکیل شده است، تصریح کرد: یکی از این کمیته که مدت چندسالی فعالیت مطلوبی در سطح جامعه انجام داده، کمیته مساجد است.

این مسئول اذعان داشت: کمیته مساجد دهه مبارک فجر با حضور ستاد اقامه نماز، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، سازمان اوقاف و امور خیریه، شهرداری، ستاد عالی کانون های فرهنگی مساجد کشو و دیگر ادارات و نهادها تشکیل و به انجام فعالیت مشغول است.

طاهریان با بیان این که فعالیت های فرهنگی مساجد با محوریت امامان جماعت هر مسجد صورت می گیرد، گفت: امسال تمرکز جدی کمیته مساجد دهه فجر بر ستادهای محلی و مردمی با محوریت مساجد است.

وی از تلاش جهت تجلیل از ستادهای مردمی برتر دهه فجر خبر داد و افزود: در ستادهای مردمی فعالیت ها با هماهنگی بسیج، امامان جماعت، هیئت امنا و دیگر اعضا صورت می گیرد.

جانشین کمیته مساجد دهه فجر مساجد کشور مسجد را محل وحدت عموم مسلمین دانست و تصریح کرد: دهه فجر باید فرصتی برای تبیین و تشریح فعالیت ها و دستاوردهای انقلاب باشد.

طاهریان توجه به فعالیت کانون ها و برنامه های دهه فجر در روستاها و عشایر را یادآور شد و گفت: در استان کهگیلویه و بویراحمد مناطق روستایی و عشایری زیادی هستند که باید مورد توجه قرار گیرند.

وی با بیان این در بین کانون های فرهنگی مساجد این استان بیشترین درصد مربوط به کانون های روستای و عشایری است، اظهار داشت: طبق آمار ارائه شده دبیرخانه استان بیش از 70 درصد کانون های استان در مناطق روستایی و عشایری تاسیس شده اند.

معاون فرهنگی و هنری ستاد عالی مساجد کشور بر توجه به خانواده شهدا و دلجویی از آنها تاکید ویژه داشت و ادامه داد: با توجه به این که انقلاب اسلامی مدیون خون پاک شهداست؛ می طلبد در ایام الله دهه مبارک فجر از خانواده های این عزیزان دلجویی صورت گیرد.

طاهریان بر نقش رهبری و ولایت فقیه در جامعه اسلامی ما تاکید کرد و گفت: دشمنان تلاش زیادی در زمینه ناامیدی از خط ولایت انجام داده اند که با اتحاد و یکپارچگی مسئولان و مردم این توطئه ها نقش برآب شده است.

پایان پیام/

کد خبر 431962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha