مسجد خط مقدم تصمیم‌سازی ها در دوران انقلاب بود

خبرگزاری شبستان: دبیر و جانشین کمیته مساجد ستاد دهه فجر گفت: مسجد خط مقدم تصمیم‌سازی ها در دوران انقلاب بوده است.

مرتضی طاهریان، دبیر و جانشین کمیته مساجد ستاد دهه فجر در جریان سفر به زادگاه بنیانگذار کبیرجمهوری اسلامی ایران در خیمن به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: خمین خاستگاه و زادگاه معمار انقلاب حضرت امام خمینی رحمه الله و قطب فرهنگی کشور محسوب می شود.

وی افزود: مسجد زادگاه انقلاب اسلامی است و برای تداوم انقلاب هم باید از این پایگاه مهم بهره‌برداری و استفاده کرد و در این راستا کانون های فرهنگی هنری مساجد با رشد و گسترش در همه شهرها و روستا ها گام مهمی در ترویج آرمان های امام و انقلاب برداشته اند.

طاهریان اظهار کرد: بعد از پیروی انقلاب شاهد بودیم که 90 درصد از جوانانی که در جبهه‌های حق علیه باطل حضور داشتند از همین مساجد بودند.

وی تصریح کرد: مسجد نقش سرنوشت ساز و پررنگی در شکل گیری و تداوم تاریخ انقلاب اسلامی داشته و در هشت سال دفاع مقدس، دوران سازندگی و سایر برهه های انقلاب نیز مسجدخط مقدم تصمیم سازی، مشارکت مردمی و طرح و نظر بوده است.

معاون فرهنگی هنری ستاد عالی کانون های مساجد کشور تاسیس کانون در مسجد را از نعمات جمهوری اسلامی عنوان کرد و گفت: تجهیزات و امکانات فرهنگی که کانونها در اختیار اعضا قرار می دهد زمینه رشد فکری آنان را با بهره گیری از ابزار مطالعه فراهم کرده.

وی با بیان اینکه زادگاه انقلاب اسلامی مساجد بود و برای ادامه حیات این پایگاه باید شادابی و ماموریت های خود را دنبال کند اظهار کرد: فرصت طلبان به دنبال برنامه های شوم خود هستند و مساجد به عنوان مهم ترین پایگاه باید نقش خود را به بهترین نحو اجرایی کنند.

طاهریان، برگزاری جشنواره ملی سرود روستایی در استان هرمزگان ، برگزاری مسابقات قرآنی نخبگان مساجد در استان خوزستان، برپایی مسابقات قرآنی خواهران کانون های مساجد کشور در استان قم، جشنواره شیوه های نوین آموزشی در حوزه معارف دین در استان گیلان را از مهمترین برنامه های کانون های فرهنگی- هنری مساجد کشور در ایام الله فجر امسال عنوان کرد.

مرتضی طاهریان برای شرکت در دومین جلسه کمیته مساجد ستاد دهه فجر استان مرکزی در شهرستان خمین حضور یافت و امام جمعه و فرماندار خمین و اعضای کمیته مساجد ستاد دهه فجر نیز در جلسه حضور داشتند.

پایان پیام/

کد خبر 433852

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha