تجلیل از شاعران وداستان نویسان گیلانی انقلاب/ برنامه‌های دهه فجر تحلیل محتوا شوند

خبرگزاری شبستان: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: برنامه‌های اجرایی دهه فجر باید تحلیل محتوا شوند تا برای سال‌های بعد موانعی در برگزاری فعالیت ها نداشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، فیروز فاضلی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان امروز(6 بهمن) در نشست ستاد دهه فجر گیلان در استانداری با تاکید بر معرفی دستاوردهای انقلاب در برنامه‌های دهه فجر تصریح کرد: دهه فجر فرصتی مغتنم برای تبیین ارزش‌های انقلاب در نسل جوان است.

وی با بیان اینکه در مجموع 200 برنامه فرهنگی و هنری همزمان با دهه فجر در سراسر استان برگزار می‌شود، افزود: برنامه‌های اجرایی دهه فجر باید تحلیل محتوا شوند در همین راستا از سازمان‌ها خواستیم تا برنامه‌های اجرایی دهه فجر را مستند سازی کرده و تا 27 بهمن به این اداره کل ارسال کنند تا با تحلیل برنامه‌ها برای سال‌های بعد موانعی نداشته باشیم.

فاضلی افزود: درصدد هستیم تا مراسم تجلیل از شاعران و داستان نویسان گیلانی انقلاب را نیز برگزار کنیم.

برگزاری جشنواره فرهنگی ورزشی دهه فجر در چهار شهرستان

حجت الاسلام اصغر جهانی، نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی و مسئول کمیته روستایی و عشایری از برگزاری 2 هزار برنامه در روستاها خبر داد و افزود: برگزاری مسابقات قرآنی ویژه عشایر و روستائیان،40 مورد محفل انس با قرآن و 10 یادواره شهدا از برنامه‌های این ایام است.

وی از برگزاری سه جشنواره فرهنگی ورزشی در چهار شهرستان خبر داد و تصریح کرد: این جشنواره در شهرستان‌های املش، تالش، رضوانشهر و صومعه سرا برگزار می‌شود.

محفل انس با قرآن با حضور رئیس سازمان دارالقرآن کشور برگزار می‌شود

حجت الاسلام سیدحسین گلمیرزاده، معاون فرهنگی، اجتماعی و پژوهشی سازمان تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه در مجموع950 برنامه و فعالیت در دهه فجر توسط این سازمان اجرا می‌شود، گفت: از این تعداد 138 برنامه مختص فعالیت‌های قرآنی است.

وی محفل انس با قرآن را محوری ترین برنامه دانست و افزود: این برنامه 15 بهمن بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد الجواد با حضور رئیس سازمان دارالقرآن کشور برگزار می‌شود.

حجت الاسلام گلمیرزاده با بیان اینکه یک بانوی گیلانی استاد برتر حفظ شده و توانسته با کسب بیشترین امتیاز رتبه نخست کشوری را کسب کند ادامه داد: مراسم تجلیل از این بانو به همراه تجلیل از خادمان و فعالان قرآنی نیز 16 بهمن برگزار می‌شود.

برگزاری600 نشست دهه فجر در مساجد گیلان

مسئول کمیته مساجد ستاد دهه فجر استان نیز از برگزاری600 نشست در مساجد استان خبر داد و افزود: در این نشست دستاوردهای انقلاب و مباحث کارآفرینی، اقتصاد مقاومتی، بصیرت افزایی، جمعیت، عفاف و حجاب، امر به معروف و نهی از منکر تبیین می‌شود.

حجت الاسلام پورابراهیم از اجرای طرح مسجد محله ما خبر داد و افزود: در این طرح نقش کاربردی مساجد را برای نسل جوان تبیین می‌کنیم.

وی از شناسایی 50 مسجد شاخص استان خبر داد و افزود: این مساجد در ایام الله دهه فجر برنامه‎های ویژه‌ایی را اجرا می‌کنند.

پایان پیام/

کد خبر 434650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha