طرح پایتخت کتاب می تواند به توسعه فرهنگی خوزستان کمک کند

خبرگزاری شبستان: استاندار خوزستان، اظهار داشت: طرح پایتخت کتاب یک فعالیت معنوی است که نتیجه اش به توسعه فرهنگی استان کمک بسیاری می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، مهندس عبدالحسن مقتدایی، استاندار خوزستان، امروز(13 بهمن) در نشست هماهنگی طرح پایتخت کتاب ایران، گفت: معمولا اگر به آنچه مورد نظر مردم است پرداخته شود، موفقیت بیشتری به دست می آید و با توجه به اینکه این طرح نیز یک طرح مردمی است امیدواریم به نتیجه برسد.

 

وی با بیان اینکه طرح پایتخت کتاب ایران اهمیت و ارزش بسیاری دارد و نتیجه این کار تنها نشان دهنده تلاشی است که صورت گرفته، تصریح کرد: این کار یک فعالیت معنوی است که نتیجه اش به توسعه فرهنگی استان کمک بسیاری می کند.

 

استاندار خوزستان، اذعان داشت: از خودم و مسئولان فرهنگ و هنر استان انتظار دارم که همه ارزش ها به سمت هنر و قلم برود و قلم بنویسد و هنر این ارزش ها را به نسل های بعد منتقل کند تا نوجوانان و جوانان ما به سمت مسایل دیگر نروند.

 

وی اضافه کرد: قرار است استان خوزستان در هر فصل یک همایش بزرگ را برگزار کند که می تواند در یک فصل همایش کتاب را در همه شهرها برگزار کند و به گونه ای در شهر های ورودی تبلیغ کتاب صورت بگیرد و این فعالیت ها در مرکز استان نمود بیشتری پیدا کند.

 

دکتر مقتدایی، با بیان اینکه امسال چهار برنامه بزرگ معنوی در استان انجام شد و انتظار ما این است که در بخش فرهنگ و هنر نیز برنامه های متنوعی در زمینه تئاتر، فیلم و... داشته باشیم، خواستار تقدیر از اهل قلم که در قید حیات هستند، شد.

 

وی با اشاره به اینکه دستاورد های مدیریتی دوران دفاع مقدس باید در قالب برنامه های فرهنگی به مردم جامعه ارائه شود، عنوان کرد: فعالیت های فرهنگی صورت گرفته نباید مختص به شهر اهواز باشد بلکه باید در سایر شهرستان ها نیز اجرایی شود.

 

پایان پیام/

کد خبر 436477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha