راهیابی دو کتابخانه روستائی از استان کرمان به جشنواره روستاهای دوستدار کتاب

خبرگزاری شبستان: روستاهای «رحیم‌آباد» از شهر كرمان و «دهكهان» از شهرستان كهنوج به مرحله پایانی نخستین جشنواره روستاهای دوستدار کتاب کشور راه یافتند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان، روستاهای «رحیم‌آباد» از شهر كرمان و «دهكهان» از شهرستان كهنوج به مرحله پایانی نخستین جشنواره روستاهای دوستدار کتاب کشور راه یافتند.

 

 

با تلاش و پشتکار مدیر مسئول وکتابدار کانون فرهنگی و هنری ولیعصر(عجل الله)، روستای رحیم آباد کرمان به مرحله پایانی نخستین جشنواره روستاهای دوستدار کتاب کشور راه یافت.

 

 

بر اساس این گزارش، از مجموع 493روستای منتخب استانی در سطح کشور که 877 طرح و برنامه اجراء شده و پیشنهادی برای دبیرخانه مرکزی جشنواره ارسال کرده اند 62روستا به مرحله نیم نهایی راه یافتند که 20 روستا از میان آنها برای حضور در مرحله کشوری انتخاب شد.

 

 


در مرحله پایانی این جشنواره که قرار است دوم اسفند جاری در سالن همایش های کتابخانه ملی برگزار شود؛ 5 روستا به عنوان برگزیده و 5 روستا به عنوان روستاهای قابل تقدیر که بهترین برنامه ها وفعالیت ها را درخصوص ترویج کتاب خوانی را داشته اند؛ معرفی می شوند.

 

کتابخانه کانون فرهنگی هنری ولیعصر(عجل الله)روستای رحیم آباد که ساختمان آن توسط گنج کبیری از خیرین منطقه اهداء شد؛ در فروردین 92 با حضور دکتر سیدمحمد حسینیف وزیر وقت ارشاد افتتاح شد.

 

 

همچنین کتابخانه «فاطمه ها» یک نهاد فرهنگی است با ساختار اداری مستقل که اعضای هیأت امنای آن جوانان علاقه مند و توانا در امر کتاب و کتابخوانی هستند؛ این کتابخانه مردمی در روستای دهکهان از توابع شهرستان قرار دارد و در اول تیر  سال 89 توسط سه دختر ده ساله افتتاح شد و به همین دلیل کوچکترین کتابخانه کشور لقب گرفت.

 

 

طرح انتخاب «روستای دوستدار کتاب» که اجرای آن مورد موافقت کمیسیون ملی یونسکو و معاونت فرهنگی وزارت ارشاد قرار گرفته بود، در قالب »جشنواره روستاهای دوستدار کتاب» اجرا می شود.

 

معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و کمیسیون ملی یونسکو در ایران، تفاهم‌نامه‌ای 3 ساله را در حوزه فعالیت‌های فرهنگی، کتاب و کتابخوانی منعقد کردند که به موجب یکی از بندهای آن، کمیسیون ملی یونسکو در برگزاری طرح انتخاب «روستای دوستدار کتاب» در ایران و معرفی آن به یونسکو، با وزارت ارشاد همکاری می کند.

 

 

این جشنواره با مشارکت معاونت توسعه روستائی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری معاونت امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور و ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور برگزار می شود.

 

 

پایان پیام/

 


 

کد خبر 436656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha