اعتیاد، طلاق و خشونت مهمترین آسیب های اجتماعی

خبرگزاری شبستان: مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: امروز مهمترین آسیب های اجتماعی جامعه ما اعتیاد، طلاق و خشونت است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قزوین، محمدحسین افشاد مقدم پیش از ظهر امروز (14 بهمن) در همایش خانواده سالم که در سالن شهید رجایی قزوین برگزار شد، بیان کرد: سازمان بهزیستی متولی رسیدگی به جامعه هدف خود است، جامعه ای که به دلیل وجود داستانی در زندگی شان، مستعد دریافت آسیب بوده و یا آسیبی برای آنها رخ داده است.

وی ادامه داد: سازمان بهزیستی می کوشد تا به جامعه زیرپوشش خود کسی اضافه نشود و توانبخشی نیز فعالیت دیگر این سازمان است تا آنها که زیرپوشش این مجموعه هستند، توانمند شده و بتوانند زندگی خود را اداره کنند.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین با اشاره به آسیب های اجتماعی اضافه کرد: در گذشته معلولیت از نوعی جسمی از موضوعات جدی بهزیستی بود اما امروز آسیب ها و معلولیت ها بیشتر اجتماعی هستند و جوانان نیز بیشتر درگیر این مسائل می شوند.

وی عنوان کرد: جامعه ما نیز جوان است و جامعه جوان اقتضائات خاص خود را دارد و امروز مهمترین آسیب های اجتماعی جامعه ما اعتیاد، طلاق و خشونت است.

افشار مقدم تصریح کرد: در حوزه آسیب های اجتماعی نگاه ما فراگیر نبوده، مطابق با واقعیت ها نیست و آلوده به تعارف است و در واقع این آسیب ها را جدی نگرفته ایم و باید توجه داشته باشیم فردی که استاد، معلم و یا مسئول است، فرزندش در برابر اعتیاد مصون نیست.

وی اعلام کرد: با توجه به این امر چه بسته ای برای توانمند کردن جوانان و نوجوانان داریم، آیا اینقدر که نگران ترافیک هستیم نگران کارتن خواب ها و نگران فقرای جامعه هستیم.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین یادآور شد: آسیب های اجتماعی موضوعی جدی است و برای حل آن همه باید دست به دست هم دهند و اگر برای این موضوع برنامه ریزی نکرده و از رهنمودهای دین استفاده نکنیم و با هم تعارف داشته باشیم، نظام ارزشی اجتماعی ما جذابیت خود را از دست می دهد.

وی تأکید کرد: باید به سمتی برویم که از داشته های دینی و اندیشه های بزرگان و دیدگاه ها کارشناسی استفاده کرده و به خداوند متعال توکل کنیم.

در ادامه معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان قزوین اظهار کرد: امروز، روز انقلاب اسلامی و جوانان است و تاریخ معاصر ایران نمودهای اساسی منبعث شده از جوانان است و در پیروزی انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی این حضور جوانان دیده می شود.

مهران قاسمی افزود: شهدای هسته ای ما نیز نشان دهنده این هستند که اگر به جوانان توجه شوند می توانند بسیاری از مسائل را حل کنند.

وی خاطر نشان کرد: جوانان مسئله نیستند بلکه راه حل هستند، جوانان تهدید و چالش نیستند بلکه فرصت هستند و اگر به آنها توجه شود شاهد اتفاقات خاصی خواهیم بود.

پایان پیام/

کد خبر 436819

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha