اجرای طرح الزام دولت به حفاظت از دستاوردهای هسته ای در صورت عدم پایبندی به توافق ژنو

خبرگزاری شبستان: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به تصویب یک فوریت که هفته گذشته در مجلس مصوب شد، گفت: طرح الزام دولت به حفاظت از دستاوردهای هسته ای در صورت عدم پایبندی به توافق ژنو اجرا می شود.

محمد صالح جوکار، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به تصویب یک فوریت طرح الزام دولت به حفاظت از دستاوردهای هسته ای که هفته گذشته در مجلس مصوب شد به خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان گفت: این طرح عکس العملی است نسبت به آنچه که کنگره آمریکا امروز دنبال می‌کند.

وی گفت: اینها به دنبال این هستند که یکسری شرایطشان را به ایران تحمیل کنند و فکر می کنند که از یک موضع بالاتری امروز قرار دارند و می‌توانند چنین کاری را انجام دهند.

وی اظهار کرد: اینکه کنگره بخواهد تحریمها را افزایش دهد کار قابل قبولی نیست و خلاف روح توافق نامه ژنو است البته خودشان نیز به این موضوع اذعان دارند.

جوکار تصریح کرد: البته اوباما یک رفتار دوگانه نیز داشته است، جایی گفته است که اگر ایران شرایط ما را نپذیرد من خودم نیز با کنگره هماهنگ می شوم که تحریمهای جدید علیه ایران داشته باشیم این موضوع قابل قبول نیست زیرا ما می خواهیم مذاکره کنیم و نمی خواهیم اعمال فشار داشته باشیم.

وی تاکید کرد: نمی‌شود که آنها از یک طرف بر روی میز مذاکره بنشینند و برای ما شرایط تعیین کنند و بگویند شما این شرایط را بپذیرید و انتظار داشته باشند ما نیز بپذیریم زیرا اسم این را مذاکره نمی گذارند بلکه تحریم نظرات آنها به صورت یک طرفه و قابل قبول ما نیست.

جوکار گفت: اقدامی که مجلس برای طرح یک فوریت این طرح انجام داد اقدام موثری است و اگر آنها نخواهند حقوق حقه ملت ایران را بپذیرند ما نیز به سمت اجرایی شدن این طرح پیش می رویم و امیدواریم اقدام موثری برای مقابله با زیاده خواهیهای آمریکا باشد و آنها نیز در آینده نیز به سمت تحریمهای جدید جلو نروند.

وی گفت: البته ما نسبت به آینده مذاکرات خوش بین نیستیم زیرا رفتار و گفتار و عملی که آمریکاییان دارند این خوش بینی جایی ندارد ولی در هر صورت ما مذاکره را ادامه می دهیم البته مذاکره نیز با توجه به شرایط ما به حزب و حقوق حقه ما صورت می‌پذیرد.

پایان پیام/

 

کد خبر 438132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha