ائمه جماعات با تقویت رشد فکری و شیوه های ارتباطی خود پاسخگوی جوانان در مساجد باشند

خبرگزاری شبستان: امام جمعه موقت یزد گفت: تا زمانی که ائمه جماعات به عنوان محوریت مساجد، نتوانند نقش خود را به درستی ایفا کنند، کانون های فرهنگی هنری نمی توانند اثر گذاری مطلوبی بر روی جوانان باشند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان یزد قبل از ظهر امروز (۲۵بهمن) با حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن معزالدینی امام جمعه موقت یزد در دفتر موقوفات باغ دولت یزد دیدار کردند.

 

در این دیدار امام جمعه موقت یزد با بیان اینکه در زمینه فرهنگی فعالیت های زیادی در جامعه صورت گرفته است و فضای جامعه هنوز جای بسیاری کار دارد اظهار کرد: برخی از فعالیت های فرهنگی دارای نواقصی می باشد که باید در صدد رفع آن اقدامات جدی صورت گیرد و میزان اثر گذاری آن ارزیابی شود.

 

وی در خصوص جذب جوانان به مسجد با  اشاره به حديث نبوي؛« آنچه را که براي خود مي‌پسندي براي ديگران هم بپسند و آنچه را که براي خود نمي‌پسندي براي ديگران هم نپسند» گفت: متولیان فرهنگی مساجد باید خودشان را جای جوانان و نوجوانان مسجدی قرار بدهند تا بتوانند انتظارات آنان را با درک درست از سبک فکری و عقاید آنان برنامه ریزی و اجرا ء کنند.

 

امام جمعه موقت یزد، با بیان اینکه نباید فقط برای مدت زمان مشخصی از اوقات فراغت جوانان برنامه ریزی کرد تاکید داشت: متولیان فرهنگی مساجد باید مسائل اعتقادی جوانان را تقویت کنند و برای پاسخگویی نیازها و شبهات جوانان برنامه داشته باشند.

 

وی برگزاری برنامه ها و سخنرانی های ایام الله دهه فجر در مساجد کاری ارزشمند و خوبی دانست و اظهار داشت: باید علاوه بر برگزاری برنامه های سخنرانی و همایش ها، بر تحول افکار جوانان و اعتقادی آن ها بحث و کار شود.

 

معزالدینی تصریح کرد: جوانان مومن و مسجدی باید به وضعیتی تبدیل شوند که قدرت پاسخگویی و بحث در مسائل اعتقادی و شبهاتی که در سطح جامعه جاری است داشته باشند.

 

مدرس حوزه علمیه یزد خطاب به ائمه جماعت مساجد گفت: ائمه جماعات مساجد باید ارتباطی گرم و صمیمانه با نوجوانان و جوانان مسجد برقرار کند که مخاطب آن با احساس آرامش و امنیت شبهات خود را از آن سئوال کند.

 

وی تصریح کرد: ائمه جماعات باید امروز برای جوانان ما در مساجد مطالب علمی، اعتقادی و فرهنگی داشته باشند و به آنان انتقال دهند.

 

معزالدینی با بیان اینکه امروزه تحول اساسی در ائمه جماعات مساجد باید رخ بدهد تصریح کرد: امروزه اگر ائمه جماعات سطح علمی خود را بالا نبرد و ناتوان در پاسخگویی سئوالات جوانان باشند، شاهد آن خواهیم بود که حضور جوانان در مساجد کم رنگ می شود.

 

وی افزود: امام جماعت محوریت مسجد را برعهده دارد، تازمانی که این محور به درستی نتواند نقش خود را در مسجد ایفا کند، کانون های فرهنگی هنری نمی تواند اثر گذار واقعی بر روی جوانان باشند.

 

امام جمعه موقت یزد تصریح کرد: باید دروه های آموزشی با موضوع های ارتباط موثر بانوجوان، سبک بیان و... برای ائمه جماعات مساجد با حضور اساتید متبحر برگزار گردد و به صورت مستمر بر روی عملکر ائمه جماعات نظارت و ارزیابی صورت گیرد.

 

پایان پیام/

کد خبر 439499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha