آغاز طرح سنجش سلامت ویژه 16 هزار نوآموز در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل آموزش و پرورش استثنایی چهارمحال و بختیاری از برگزاری طرح سنجش سلامت ویژه 16 هزار نوآموز این استان از (4 تیر) خبر داد.

حجت الله صفری، مدیرکل آموزش و پرورش استثنایی چهارمحال و بختیاری، با بیان این مطلب به خبرنگار شبستان گفت: طرح سنجش سلامت جسمانی نوآموزان بدو ورود به دبستان، با هدف شناسایی و امدادرسانی به هنگام نوآموزانی که با مشکلات خاص برای تحصیل مواجه هستند، اجرایی می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه برخی از بیماری‌ها در سنین پیش‌دبستانی با شناسایی به موقع قابل پیشگیری‌ می باشند، افزود: این در حالی است که در برخی موارد با گذشت زمان، امکان درمان این بیماری‌ها به طور کامل وجود ندارد.


صفری از تنبلی چشم، بیماری دهان و دندان، شنوایی و گفتاری و برخی از بیماری های روانی به عنوان بیماری‌ها قابل درمان در سنین پیش‌دبستانی نام برد و تصریح کرد: به‌منظور اجرای این طرح 12 پایگاه برای خدمات‌دهی به خانواده‌ها فعال می‌شود که از این تعداد، یک پایگاه مختص عشایر و روستاییان خواهد بود.

 

وی اظهار داشت: در سال گذشته پیش‌بینی سنجش 15 هزار و 325 نفر نوآموزان در استان شده بود و این در حالی است که با استناد به آمار ثبت شده در سال گذشته افزون بر 15 هزار و 125 نفر در این طرح شرکت کردند.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استثنایی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح از یک سوی خانواده‌ها از وضعیت سلامت فرزندانشان آگاه و از سویی دیگر آمار دقیق و مفیدی از وضعیت سلامت کودکان در اختیار مجموعه مدیریتی این استان برای بررسی راهکارها و اندیشیدن تعهدات خاص قرار می‎گیرد.

 

وی هزینه اجرای این طرح به‌ازای هر نفر را 50 هزار ریال اعلام کرد و گفت: هزینه جداگانه برای این معاینات از خانواده‌ها دریافت نمی‌شود، برهمین اساس نوآموزان خانواده‌هایی که تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و یا سازمان بهزیستی قرار دارند به صورت رایگان و یا با پرداخت هزینه به‌صورت 50 درصد تخفیف معاینه خواهند شد.


صفری یادآور شد: این طرح توسط آموزش و پرورش و با همکاری استانداری، سازمان بهزیستی و دانشگاه علوم پزشکی به صورت همزمان با سراسر کشور در چهارمحال و بختیاری اجرا می شود.

 

پایان پیام/

کد خبر 44040

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha