نماز باران در سراسر استان یزد برگزار خواهد شد

خبرگزاری شبستان:مدیر ستاد اقامه نماز استان یزد از تشکیل ستاد اقامه نماز باران و واقامه آن در جمعه هفته جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد،علی حبیبیان مدیر ستاد اقامه نماز استان یزد در گفتگو با خبرنگار شبستان با بیان اینکه خشکسالی  و کمبود نزول باران رحمت طی سال های گذشته تا به امروز، خطر های جدی از نظر کم آبی استان را تهدید می کند اظهار داشت : با در خواست چند تن از مومنین و هماهنگی  نماینده ولی فقیه ستاد اقامه نماز باران در استان تشکیل شد.
وی افزود: دراین هفته جاری روز جمعه 8 اسفندماه هم زمان در سراسر استان ساعت 9 صبح نماز باران توسط ائمه جمعه  اقامه  می گردد.

حبیبیان با  بیان اینکه مراسم شهرستان یزد در گلزار شهدای گمنام خلدبرین یزد برگزار می گردد خاطرنشان کرد: با هماهنگی سازمان اتوبوسرانی از نقاط مختلف شهر سرویس ایاب و ذهاب مهیا گردیده  تا این مراسم با حضور گرم و پرشور مردم برگزار گردد.

وی در ادامه با اشاره به آیات قرآن دلیل کم ابی و خشکسالی را افزایش گناه درجامعه دانست و خاطرنشان کرد:انسان ها باید گناهان خود را ترک کنند و در برابر خدا به دعا و مناجات بپردازند تا نزول رحمت الهی بر مردم ببارد.

مدیر ستاد اقامه نماز استان یزد در ادامه کیفیت برگزاری نماز باران اشاره کرد و گفت:این نماز به مانند نماز های عید قربان و فطر دو رکعت است و  فقط دعای قنوت آن متفات می باشد.

حبیبیان از دیگر اعمال مستحبی  به سه روز، روزه  گرفتن اشاره داشت و اظهار کرد : مردم استان یزد می توانند در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه و جمعه این هفته را روزه بگیرند .

مدیر ستاد اقامه نماز استان یزد افزود: امام جمعه هم مستحب است عبای خود را وارونه نماید و در حالت ابراز گرفتاری و اخلاص در خود نماز را قامه نماید.

وی در ادامه آوردن حیوانات از جمله گوسفند را در این برنامه مستحب دانست و افزود : مستحب است خانواده ها با نوزادان شیرخوار خود در این برنامه شرکت نمایند و  به صورت جداگانه  فرزندان خود در حالت گریه بالای دست قرار دهند تا خداوند از  ضجه ی این بچه ها و دلسوختگی مادران رحمت خود را نازل فرماید .

مدیر ستاد اقامه نماز استان یزد در پایان خاطرنشان کرد: این مراسم به همت سازمان آب و فاضلاب ،شورای سیاستگذاری ائمه جمعه ،دفتر نماینده ولی فقیه در استان، سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری یزد برگزار می گردد.

پایان پیام/

کد خبر 441011

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha