یزد همواره در عرصه های فرهنگی پیشگام بوده است

خبرگزاری شبستان: معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با "سید محمد میرمحمدی" که در دفتر استاندار برگزار شد، با اشاره به فضای فرهنگی حاکم بر استان، تاکید کرد: استان یزد همواره در عرصه های فرهنگی پیشگام بوده و این پیشگامی باید حفظ و تقویت شود.

به گزراش خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد، حسین انتظامی معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیش از ظهر امروز (5 اسفند) در دیدار با سید محمد میرمحمدی استاندار یزد، با اشاره به لزوم پالایش فضای رسانه ای به ویژه در عرصه رسانه های مجازی و حاکمیت قانون و اخلاق مداری در این فضا گفت: کلیه دست اندرکاران سایت های خبری و تحلیلی، موظف هستند تا در سامانه مشخص شده از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت نام نمایند و هویت گردانندگان آن مشخص باشد، در غیر اینصورت طبق قانون با این رسانه ها برخورد شده و از فعالیت آنها جلوگیری می شود.

 

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین خاطر نشان کرد: باید به سمت شفافیت در عرصع اطلاع رسانی و گردش آزاد اطلاعات که از سیاستهای دولت تدبیر و امید است حرکت کنیم و رواج نقد آگاهانه و منصفانه در رسانه ها را جایگزین تخریب و بداخلاقی کنیم.

 

استاندار یزد نیز در این دیدار، ضمن خیر مقدم به معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، بر لزوم ترویج اخلاق و صداقت در عرصه رسانه تاکید کرد و خواستار حرکت رسانه ها در چارچوب اطلاع رسانی صحیح، سریع و دقیق شد.

 

سید محمد میرمحمدی افزود: رسانه ها می توانند با تزریق اطلاعات و اخبار صحیح به جامعه، اثرات مطلوبی را در عرصه های اجتماعی و فرهنگی بر جای گذارند.

 

وی تاکید کرد: رسانه ها باید در چارچوب مسائل اخلاقی حرکت کنند و سیاست استان نیز در مواجهه با رسانه ها، همین است و می بینیم که جامعه نیز به این مباحث عنایت دارد و به سمت رسانه هایی که چارچوبهای اخلاقی و موازین قانونی را رعایت می کنند گرایش دارد.

 

عالی ترین مقام اجرایی استان با اشاره به گسترش تکنولوژی های ارتباطی و شبکه ها و رسانه های اجتماعی، بر لزوم تجهیز در امر مدیریت فضاهای جدید رسانه ای تاکید کرد و افزود: خوشبختانه ظرفیت های فرهنگی استان یزد بالاست و می توان با مشارکت نخبگان فرهنگی و ارتباطی، فضای بسیار مطلوبی را در این عرصه ایجاد کرد.

 

استاندار یزد، به توان سرشار بانوان استان در ایجاد تحول و پیشرفت در جامعه اشاره کرد و خواستار توجه بیش از پیش رسانه ها به این قشر تاثیر گذار جامعه شد و آنگاه خاطر نشان کرد: مباحث فرهنگی باید به تناسب اقشار مختلف اجتماعی، معرفی و تبیین شود و نقش رسانه ها نیز در این فرایند مشخص شود.

 

پایان پیام/

کد خبر 442131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha