ضرورت به کارگیری سایر حوزه ها به و یژ ه گردشگری در خدمت دین و فرهنگ

خبرگزاری شبستان: دارالمومنین کاشان شهرستانی تاریخی، گردشگری و  فرهنگی است که صبغه مذهبی آن به عنوان یک فرصت ایده آل می تواند تمام این حوزه ها را محوریت قرآن، اخلاق، معارف دینی و  ارزش ها و شعائر اسلامی به ویژه برای گردشگران قرار دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، مهدی نادعلی، مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان، سه شنبه شب(5 اسفند) در مراسم جشن میلاد حضرت زینب(سلام الله علیها) و آیین اختتامیه تقدیر از برندگان مسابقه ملی کتاب خوانی کنگره حضرت ابوالفضل(علیه السلام) کاشان- آران و بیدگل، ضمن خیر مقدم و تبریک میلاد اسوه صبر و استقامت حضرت زینب کبری(سلام الله علیها)گفت:این سازمان برای تحقق این هدف و به خدمت گرفتن فرصت گردشگری شهر در تبیین معارف الهی با محوریت قرآن و اهل بیت(علیه السلام) چاپ کتاب الکترو نیکی ترجمه شده "تشنه تر از آب" به دو زبان انگلسیی و فرانسه را برای هموطنان خارج از کشور و گردشگران خارجی در دستور کار قرار داد.

 

وی، با تقدیر از مجریان برگزار کننده کنگره حضرت ابوالفضل(علیه السلام) کاشان- آران و بیدگل، و  مسابقه ملی کتابخوانی این کنگره گفت:این اقدام ارزشمند فرهنگی به ویژه چاپ کتاب "تشنه تر از آب" در شان ساقی و علمدار کربلا حرکتی موثر و سازنده در راستای فرهنگ سازی ارزش ها و شعائر اسلامی با محوریت قرآن و ولایت در جامعه است.

 

به گفته وی،سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان نیز همواره برنامه های موثر و مثبتی طی مناسبت های مختلف سال در عرصه دین، اخلاق، فرهنگ و هنر، آموزش و ورزش برای شهروندان کاشانی خاصه نسل جوان اجرا می کند.

 

*دارالمومنین کاشان نیازمند برگزاری همایش فرهنگی است

 

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان،در ادامه شاخصه دارالمومنینی، ظرفیت های متعدد دینی و صبغه مذهبی کاشان را تاکید کرد و  گفت: این فرصت های ارزشمند می تواند در قالب برگزاری همایش های فرهنگی، جشنو اره ها و  مسابقات متنوع عملیاتی شود.

 

نادعلی، با اشاره به نزدیک بودن ایام حزن و اندوه فاطمیه و شهادت بزرگ بانوی اسلام حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) گفت: این سازمان  طی ایام فاطمیه نمایش مذهبی را از 16-12 اسفندماه در فرهنگسرای مهر برگزار می کند.

 

وی، در پایان اجرای ویژه برنامه های سازمان برای نوروز متناسب با ایام فاطمیه و پس از آن را یادآورشد و گفت:این برنامه های پرمحتوا با هماهنگی معاونت فرهنگی سازمان برای همشهریان و گردشگران در پارک ها و  فرهنگ سراهای سطح شهر برگزار می شود.

 

گفتنی است،آیین اختتامیه مسابقه ملی کتابخوانی کنگره حضرت ابوالفضل(علیه السلام)کاشان- آران و  بیدگل از کتاب« تشنه تر از آب» به همراه جشن میلاد حضرت زینب و اهدای جوایز به 30 شرکت کننده این مسابقه به همت کانون فرهنگی هنری مسجد قمر بنی هاشم میدان امام رضا(علیه السلام) کاشان با همکاری سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان و اجرای ویژه برنامه های متنوع فرهنگی هنری از جمله سخنرانی حجت الاسلام سعید شاه آبادی،مدیر موسسه غدیر پژوهی کشور در سالن مهربان این فرهنگ سرا برگزار شد.

 

پایان پیام/

کد خبر 442200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha