عرضه دستاوردهای بیداری اسلامی توسط دانشجویان مصر، یمن و بحرین

قربانی با پیش بینی فعالیت 72 غرفه در بخش دانشگاهی نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن گفت: دانشجویانی از یمن، مصر و بحرین دستاوردهای بیداری اسلامی در کشور خود را در این بخش به نمایش می گذارند.

رحیم قربانی، مدیر بخش دانشگاهی نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن با اشاره به برگزاری سومین جلسه ستاد هماهنگی و برنامه ریزی این بخش به خبرنگار شبستان گفت: بنابر مباحث مطرح شده در این جلسه، غرفه های بخش دانشگاهی ذیل سه محور "ستادی و دانشگاهی"، "علمی پژوهشی" و "هنری و فعالیت های ویژه" در نمایشگاه قرآن حضور می یابند.

وی با بیان این مطلب که تمامی مراکز دانشگاهی فعال برای حضور اثرگذار در این نمایشگاه دعوت شده اند، اظهار کرد: 42 مرکز دانشگاهی با برپایی 72 غرفه و انجام بیش از 30 فعالیت تخصصی جانبی در طول مدت برپایی نمایشگاه نوزدهم قرآن به بازدیدکنندگان خدمات لازم را ارائه می کنند.

قربانی رویکرد این بخش را متناسب با رویکرد اصلی نمایشگاه یعنی "قرآن، کتاب بیداری مسلمین" معرفی کرد و افزود: بنابر توافقات به عمل آمده با مجمع دانشجویان مسلمان، دانشجویانی از یمن، مصر و بحرین با غرفه ای جداگانه در بخش دانشگاهی دستاوردهای بیداری اسلامی در کشور خود را به نمایش می گذارند.

مدیر بخش دانشگاهی نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن درباره دیگر تغییرات این بخش در سال 90 تصریح کرد: افزودن قرارگاه بیداری اسلامی و غرفه عفاف و حجاب دانشجوی مسلمان ایرانی و ارائه مباحث مهدویت با رویکردهای جدید از مهمترین این تغییرات نسبت به دوره های پیشین است.

وی پرداخت علمی از منظر دین به مفهوم جهاد اقتصادی را دیگر رویکرد بخش دانشگاهی در نمایشگاه قرآن سال جاری برشمرد و بیان کرد: علاوه براین غرفه هایی برای هنر مفهومی، کانون های فعال قرآنی در دانشگاه ها و انجمن های علمی همچون انجمن اعجاز قرآن در نظر گرفته شده است.

قربانی با اشاره به درخواست مکرر مراکز دانشگاهی برای برگزاری نشست های تخصصی در مدت برپایی نمایشگاه قرآن ابراز کرد: بخش دانشگاهی درخواست برپایی حداقل 30 نشست تخصصی را در این نمایشگاه دارد و این جز نشست هایی است که به صورت محدودتر در غرفه های تخصصی و دانشگاهی برگزار می شود.

وی با ابراز خرسندی از استقبال دانشگاهیان برای ارسال آثار خود به دبیرخانه بخش دانشگاهی نمایشگاه قرآن خاطرنشان کرد: خوشبختانه استقبال به ویژه در بخش پایان نامه و هنری بالا بوده البته علاقه مندان به شرکت در فراخوان اعلام شده این بخش تا 10 تیرماه می توانند آثار خود را متناسب با محورهای اعلام شده به دبیرخانه ارسال کنند.

پایان پیام/
 

کد خبر 44311

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha