جامعه اسلامی نیازمند ترویج فرهنگ فاطمی و اهل بیت(ع) است

خبرگزاری شبستان: معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان گفت: جامعه اسلامی بیش از گذشته به فرهنگ فاطمی و اهل بیت(علیه السلام) نیازمند است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، حجت الاسلام سید حسین گلمیرزاده معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان شامگاه (12 اسفند) در همایش بزرگ فاطمیه(سلام الله علیها) که با حضور روحانیون، هیئت‌های مذهبی و امنای مساجد در مسجد حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) این شهر برگزار شد، با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها)، گفت: حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) الگویی کامل برای بشریت است.

وی با بیان اینکه خداوند در قرآن مجید حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) را خیر کثیر معرفی کرده است، تصریح کرد: پیامبراکرم(صلی الله علیه و آله و سلم) درباره حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) می‌فرماید اگر همه خوبی ها و زیبایی ها را به جامعه معرفی کنیم و شما انسان ها آن را بشناسید و اگر همه جمع شوند و به شکل یک انسان آن زیبایی ها درآید قطعاً آن شخص حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) می‌باشد.

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان اضافه کرد: حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) از نظر ویژگی های شخصیتی، کرامت، بزرگواری و صفات خوب و پسندیده برترین انسان روی زمین است.

حجت الاسلام گلمیرزاده با بیان اینکه حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) نزد خداوند متعال و حضرت محمد(صلی الله علیه و آله و سلم) دارای ارزش و مقام والایی است، اظهار کرد: پیامبرگرامی اسلام حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) را به عنوان برترین بشر نام می‌برد.

این کارشناس علوم دینی و مذهبی با اشاره به اینکه ما فقط به ذکر مصیبت های اهل بیت(علیه السلام) پرداخته و از سایر ابعاد غافل بوده ایم، گفت: نقش حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) را به عنوان یک مادر و معلم و مفسر قرآن و شخصیت سیاسی نمونه نباید نادیده بگیریم، بلکه باید با الگوگیری از آن بزرگوار راه های رسیدن به سعادت و خوشبختی را برای خود ترسیم کنیم.

وی افزود: حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) در دوران جنگ های پیامبر در کنار ایشان بود و نقش ایفاء می کرد که گفتن و بیانش سخت است.

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان جامعه اسلامی را نیازمند فرهنگ فاطمی و اهل بیت(علیه السلام) دانست و خاطر نشان کرد: مشکلات و ناهنجاری های جامعه نتیجه دوری از فرهنگ اسلامی است و اگر در جامعه شاهد برخی ناهنجاری ها هستیم برای ریشه کن کردن آن باید  به سبک زندگی اهل بیت(علیه السلام) متوسل شویم.

حجت الاسلام گلمیرزاده با بیان اینکه دشمنان اسلام و انقلاب از تمامی حربه ها و ترفندها برای ریشه کن کردن اسلام استفاده کرده و امروز با برنامه ریزی های مختلف درتلاشند ما را از فرهنگ اسلامی دور کنند، اظهار کرد: حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) تا روز قیامت الگوی ماست و اگر زیر چتر فرهنگ اسلامی حرکت کنیم، دشمنان در رسیدن به اهدافشان ناکام می‌مانند.

ولایتمداری حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) را الگوی خود قرار دهیم

این کارشناس علوم دینی و مذهبی ولایت فقیه را رکن مهم جامعه اسلامی دانست و گفت: اگر می‌خواهیم از مشکلات نجات یابیم تابع دستورات ولایت باشیم و با حرکت حول محور رهبری می‌توانیم بر مشکلات غلبه کنیم.

وی ادامه داد: وجود مقام معظم رهبری برای جامعه اسلامی و ایرانی یک نعمت الهی است.

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه همه هجمه‌ها و نقشه‌های دشمنان به سوی ستون اصلی نظام یعنی ولایت فقیه است، اظهارکرد: نقش رهبری است که جامعه را از مشکلات و کج روی‌ها نجات می‌دهد.

حجت الاسلام گلیمرزاده افزود: بازخوانی گفتار حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) درباره نقش ولایت فقیه در مدیریت جامعه اسلامی می‌تواند جامعه اسلامی را از بسیاری از مشکلات رهایی بخشد.

این کارشناس علوم دینی و مذهبی به دیدگاه حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) درباره تحکیم خانواده اشاره و تصریح کرد: اگر می‌خواهیم زندگی سعادتمندانه و خانواده موفقی داشته باشیم باید به زندگی اهل بیت(علیه السلام) پرداخته و سبک و شیوه زندگی آن بزرگواران را الگوی خود قرار دهیم.

وی با بیان اینکه امروز نقش بانوان در جامعه بیشتر از خانواده شده است، خاطرنشان کرد: این زنگ خطری برای جامعه است و بانوان باید نقش اصلی خود را در تربیت فرزندان و در خانواده ایفاء کنند.

ناهنجاری های جامعه نتیجه کم رنگ شدن نقش بانوان در خانواده است

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان ناهنجاری‌ها در جامعه را نتیجه کم رنگ شدن نقش بانوان در خانواده‌ها دانست و خاطرنشان کرد: با بازخوانی گفتار نورانی حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) درباره نقش بانوان در خانواده برای دختران و بانوان می‌توانیم بر این مشکلات غلبه کنیم.

حجت الاسلام گلمیرزاده در پایان گفت: سبک و شیوه زندگی حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) و اهل بیت(علیه السلام) باید در مدارس و دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی برای دانش آموزان و دانشجویان بازگو و تبیین شود.

پایان پیام/

کد خبر 443870

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha