همایش بیست و دومین سالگرد تأسیس کانون‌های مساجد در خراسان شمالی برگزار می شود

خبرگزاری شبستان: مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی، از برگزاری همایش فعالان کانون های فرهنگی و هنری مساجد به مناسبت بیست و دومین سالگرد تأسیس کانون‌های مساجد در خراسان شمالی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ هاشم شیرازیان، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی امروز شانزدهم اسفندماه در نشست خبری به مناسبت بیست و دومین سالگرد تأسیس کانون‌های مساجد، با اشاره به چهار کارکرد مساجد طراز اول اسلامی که توسط رهبری نام برده شده که مکان مسجد، امام جماعت، نمازگزار و فعالیت هایی که انجام می گیرد است، گفت: فلسفه وجودی ایجاد کانون های مساجد، رساندن آنان به مساجد طراز اول اسلامی است.

 

وی افزود: علاوه بر افزایش سطح کمی کانون های مساجد خراسان شمالی، در راستای افزایش سطح کیفی کانون ها، در طی سال دوره های آموزشی برای اعضای کانون ها، ترویج فرهنگ نماز از طریق برگزاری برنامه مختلف، مطالعه مفید در کتابخانه ها، برگزاری جشنواره ها و توجه به فعالیت های کانون های تخصصی، صورت گرفته است.

 

وی از اجرای طرح پیوند "مسجد، مدرسه، خانواده" با همکاری آموزش و پرورش، در سال آینده خبر داد و تصریح کرد: طرح مسجد محله ما، افتتاح کانون های دانشگاه و اعزام فعالان کانون ها به اردوی آموزشی رامسر، از دیگر فعالیت های پیش رو است.

 

وی اظهار داشت: سیاست های امسال در کانون ها، ترویج معارف قرآنی و اهل بیت و فعالیت در راستای تحقق شعار سال که توسط رهبری نام گذاری می شود، است.

 

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی با اشاره به شعار "مسجد جایگاه عبادت، پایگاه سیاست" در سال جاری گفت: اعضای کانون ها در سال جاری توانستند رتبه های زیادی را در مسابقات و جشنواره های کشوری کسب کنند که این موضوع نشان از حرکت درست کانون های مساجد خراسان شمالی در راستای تحقق این شعار است.

 

شیرازیان از رونمایی دو نرم افزار جامع کانون های خراسان شمالی، در سالروز تاسیس کانون های مساجد، خبر داد و عنوان کرد: این نرم افزار با هدف به روز رسانی کانون ها و حمایت از کانون های فعال تهیه شده است و در حال حاضر بالغ بر 22 هزار نفر اعضای کانون ها، در این نرم افزار ثبت شده است.

 

وی، از برگزاری همایش فعالان کانون های فرهنگی و هنری مساجد به مناسبت بیست و دومین سالگرد تأسیس کانون‌های مساجد در خراسان شمالی خبر داد و بیان کرد: این همایش دوشنبه هجدهم اسفندماه در مسجد امام رضا علیه السلام بجنورد برگزار می شود.

 

پایان پیام/

کد خبر 444558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha