۳۲۵ کانون فرهنگی و هنری در مساجد خراسان شمالی فعال است

خبرگزاری شبستان: معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، از فعالیت ۲۵ باب کانون فرهنگی و هنری در مساجد استان خبر داد و گفت: از این تعداد، ۶۱ درصد روستایی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ حجت الاسلام ناصر هدایتی، معاون فرهنگی فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، امروز شانزدهم اسفندماه در نشست خبری به مناسبت بیست و دومین سالگرد تأسیس کانون‌های مساجد، از فعالیت ۳۲۵ باب کانون در مساجد این استان خبر داد و افزود: سهم شهرستان بجنورد از این تعداد، ۱۱۸ باب کانون است.

 

وی با بیان اینکه در صدر اسلام تا کنون، مساجد همواره مرکز تمام فعالیت های اجتماعی و فرهنگی بوده است و در تعالی و ترقی انسان نقش بسزایی داشته است، افزود: ایده تاسیس کانون ها در راستای اشاعه و عمق بخشی به فرهنگ اهل بیت و مبارزه با هجمه دشمنان است.

 

وی از ثبت روز 18 اسفند، برای اولین بار در تقویم سال 94 به عنوان روز کانون های مساجد خبر داد و تصریح کرد: بنا بر مصوبه شورای فرهنگ عمومی کشور، 18 اسفند به عنوان سالروز تاسیس کانون های فرهنگی و هنری، در تقویم ثبت خواهد شد.

 

حجت الاسلام هدایتی، اعتبار اختصاص یافته به کانون ها در سال جاری را یک میلیارد و 860 میلیون ریال عنوان کرد و افزود: این اعتبارات در زمینه فعالیت های فرهنگی هنری و قرآنی، تاسیس کانون های جدید، تجهیزات کتابخانه ای، دوره های آموزشی و طرح های بومی استانی، هزینه شده است.

 

پایان پیام/

کد خبر 444563

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha