فعاليت ۱۰۰۰ كانون مساجد در مازندران/۱۸ اسفند در تقويم جاي مي گيرد

خبرگزاري شبستان: سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به فعاليت يكهزار كانون فرهنگي و هنري مساجد در اين استان خواستار تشكيل اين كانون ها در ساير مساجد ديار علويان شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري شبستان از ساري، سید اسماعیل احمدی، سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران امروز (16اسفند) در نشست خبري به مناسبت 18اسفند بيست و دومين سالروز تاسيس كانون هاي فرهنگي و هنري مساجد با اشاره به فرمايشات مقام معظم رهبري(مدظله العالي) درخصوص اينكه كانون هاي فرهنگي و هنري را فراموش نكنيم، اظهار داشت: كانون هاي مساجد به عنوان پايگاه مهمي جهت تقويت دين و پايه هاي نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران  فعاليت مي كنند.

 

وي با اشاره به اينكه وظيفه احياي كاركردهاي مسجد برعهده كانون هاي فرهنگي و هنري مساجد است، بيان داشت: يكهزار كانون فرهنگي و هنري و 92كتابخانه باز و 250كتابخانه عمومي در جوار مساجد روستايي و شهري اين استان فعال هستند.

 

احمدي با اشاره به فعاليت 24كانون تخصصي در 21زمينه نظير آموزش و پژوهش، مهدويت، عفاف و حجاب، شعر و ادبيات، نماز، قرآن و عترت، عقايد اسلامي و...، گفت: همچنين 10كانون مصلي با هدف جمع آوری شبهات دینی و تحویل به امام جمعه و بیان پاسخ شبهات در خطبه های نماز جمعه و هماهنگی با تعدادی از کانون فرهنگی و هنری مساجد هر هفته جهت حضور منسجم در نماز جمعه در اين استان فعاليت مي كنند.

 

وي با اشاره به فعاليت 6كانون فرهنگي و هنري مساجد در دانشگاه هاي مازندران، بيان داشت: پیوند میان بچه های مسجدی با فرهیختگان دانشگاهی از مهمترين اهداف تشكيل كانون دانشگاهي است.

 

احمدي با بيان اينكه با توجه به سياست ستاد عالي هماهنگي و نظارت بر كانون هاي فرهنگي و هنري مساجد براي تشكيل كانون ها در روستاها و شهرها نسبت 60به 40است، گفت: 630كانون فرهنگي و هنري در مساجد روستايي و370كانون در مساجد شهري اين استان فعال هستند.

 

وي با اشاره به فعاليت مراكز فرهنگي ديجيتال در مساجد استان، اظهار داشت: اجراي طرح تلاوت نور در يكهزار و 667مسجد، اجراي طرح تفسير همراه در 982مسجد و راه اندازي خانه نور در 66مسجد در راستاي ترويج فرهنگ والاي قرآني در ديارعلويان در حال برگزاري است.

 

احمدی با اشاره به حضور فعالان مسجدي مازندران در دوره کارآفرینی کانون فرهنگی و هنری مساجد در دانشگاه صنعتي شريف، ادامه داد: حضور در دوره‌های آموزشی اندیشه‌های آسمانی، نخبگان روستايي، آموزش كتابداران، شيوه هاي آموزش و پژوهش، جشنواره قرآني مدهامتان، برگزاري طرح آسماني ها(اوقات فراغت) و سوگواره صادق آل محمد(صلي الله عليه وآله وسلم) از دیگر برنامه‌های این كانون ها در مساجد است که هر ساله برگزار می‌شود.

 

وي با بیان اینکه کانون‌های فرهنگی و مساجد باید در تمام نقاط استان راه‌اندازی شود تا از طریق این مراکز ديني علاوه بر احياي كاركردهاي مساجد، توطئه هاي دشمنان اسلام در قالب تهاجم فرهنگي خنثي شود، گفت: سالروز18اسفند درسال 94در تقويم رسمي كشور درج خواهد شد.

 

پايان پيام/

 

کد خبر 444675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha