پرداخت مطالبات جانبازان و ایثارگران خوزستان/ آماده سازی مرکز جانبازان قطع نخاعی

خبرگزاری شبستان: مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان از پرداخت مطالبات و معوقات جانبازان و ایثارگران خوزستان تا پایان سال ۹۰ خبر داد و اظهار داشت: مرکز جانبازان قطع نخاعی خوزستان در حال آماده سازی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، عبدالرضا فرجیان مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان، امروز(16 اسفند) در نشست خبری با اصحاب رسانه پیرامون 22 اسفند روز بزگداشت شهدا، با بیان اینکه فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه جاری است گفت: اگر در سال های گذشته فرهنگ ایثار و شهادت در مرزهای جغرافیایی ما تعریف می شد امروز این فرهنگ در مرزهای اعتقادی ما در جریان است.

 

وی با اشاره به اینکه شهدا متعلق به همه آحاد ملت و جامعه و همه مردم مدیون جانفشانی های آنها هستند افزود: بنیاد شهید تنها دستگاهی نیست که بخواهد برنامه های روز بزرگداشت شهدا را برگزار کند ولی دبیرخانه و هماهنگ کننده برنامه های این روز است.

 

فرجیان پیشنهاد کرد همه ادارات کل و فرمانداری ها به مناسبت روز شهید از والدین و همسران معظم شهدا دعوت کنند و در جلسه شورای اداری مورد تقدیر قرار دهند و اضافه کرد: لازم است فضای جامعه را با نام و یاد شهدا مزین کنیم.

 

وی تصریح کرد: یکی از اصلی ترین برنامه هایی را که بنیاد شهید در دستور کار خود دارد طرح سپاس است و آن دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران است که این موضوع از سال های دور توسط مقام معظم رهبری انجام می شده و هم اکنون نیز رئیس دولت تدبیر و امید نیز به طور مستمر هر دوهفته یکبار با خانواده شهدا دیدار می کند.

 

وی از اهم اقدامات بنیاد شهید کشور در سال 93 را پرداخت مطالبات و معوقات ایثارگران تا پایان سال 90 به مبلغ 171 میلیارد تومان دانست و تاکید کرد: مطالبات ایثارگران و آزادگان خوزستان تا پایان سال 90 پرداخت شده و مابقی آن باید در اعتبارات سنواتی دیده شود.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان، باقی مانده مطالبات ایثارگران در سال های 91 و 92 را در کل کشور 2 هزار میلیارد تومان عنوان کرد و اذعان داشت: همچنین در کل کشور 71 درصد از قانون جامع خدمت رسانی به ایثارگران اجرایی شده است.

 

وی از ديگر اقدامات بنياد شهيد و امور ايثارگران در سطح كشور، بیان کرد: سال گذشته مجلس مصوبه ای داشته كه بر اساس آن آمار افراد تحت پوشش بيمه درمانی از 54 هزار نفر به 98 هزار نفر رسيد که اين مصوبه از اول شهريور اجرايی شد و بر اساس قراردادی كه با بيمه ايران منعقد شد، كليه ايثارگران شاغل و غيرشاغل تحت پوشش قرار گرفتند.

 

وی با بیان اینکه بنیاد شهید خوزستان در اجرای طرح سپاس رتبه دوم کشور را در سال 92 کسب کرد یاد آور شد: بنیاد خوزستان هر ساله در استان برنامه های مختلفی را با رویکرد شهدا همچون بزرگداشت شهدا، ایقارگران، جانبازان، آزادگان، تجلیل از پدران و مادران شهدا، اجرای اردوهای تفریحی و زیارتی برای خانواده شهدا و سفرهای درمانی ویژه جانبازان شیمیایی و... را برگزار می کند.

 

فرجیان با اشاره به آمار شهدا در کل کشور و خوزستان ابراز کرد: شهدای کل کشور 223 هزار و 183 نفر و آمار شهدای خوزستان 15 هزار و 248 نفر است البته این آمار شهدایی است که در بنیاد شهید استان دارای پرونده می باشند و 6 درصد شهدای کشور را تشکیل می دهند.

 

وی با بیان اینکه آمار شهدای خوزستان در یادواره ها را 23 هزار شهید می نامند که این آمار شهدایی است که اصالت و سبقه خوزستانی داشته و در شهرهای دیگر زندگی می کردند ادامه داد: تعداد آزادگان کل کشور 43 هزار و 6 نفر و آزادگان خوزستان 2 هزار و 755 نفر معادل 6 درصد آمار کشوری است.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان تعداد جانبازان کل کشور را 556 هزار و 104 نفر و آمار جانبازان خوزستان را 33 هزار و 880 نفر اعلام کرد و گفت: مجموع كل ايثارگران، جانبازان، آزادگان و شهدا به همراه خانواده های تحت تكفل آنها، حدود 200 هزار نفر است كه جامعه هدف استان را تشكيل می دهد.

 

وی با اشاره به آماده سازی مرکز جانبازان قطع نخاعی استان خاطر نشان کرد: از 2 سال پيش برای مكان جديد اين مركز برنامه ريزی های لازم صورت گرفت و اكنون محلی سابق جهاد کشاورزی را به مساحت حدود 2 هزار و 800 مترمربع دارای 2 سالن و يك مجتمع فرهنگی ورزشی تحويل گرفتيم و عمليات بازسازی و مقاوم سازی ساختمان ها آغاز شده است.

 

وی با بیان اینکه مركزی که در حال حاضر در بنياد شهيد منطقه 2 اهواز برای جانبازان ضایعه نخاعی فعال است برای استفاده موقت آماده شده و جهت درازمدت مناسب نیست افزود: مرکز جدید با 14 سوئيت اقامتی درمانی در منطقه امانیه در حال ساخت است.

 

فرجیان با اشاره به اینکه این مرکز شامل درمانگاه شبانه روزی برای جانبازان و سالن های فرهنگی و ورزشی است خاطر نشان کرد: با پیمانکار این پروژه با اعتبار پنج میلیون ريال قرار داد بسته شده و در حال حاضر 15 درصد پیشرفت داشته و بنا داریم سال 94 به بهره برداری برسد.

 

پایان پیام/

کد خبر 444760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha