کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، رنگ و بوی فرهنگ را در مساجد  زنده کرد

خبرگزاری شبستان: نقش کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به عنوان مراکز فرهنگی دینی سطح کشور، امروزه از سوی همه مردم و مسئولان مورد توجه قرار گرفته است.

محمدعلی اسفنانی، سخنگوي کميسيون حقوقي قضايي مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت توجه به نقش کانون‌های مساجد و شکل‌گیری آنها در کنار مساجد به خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان اظهار داشت: مساجد و کانون‌های مساجد در جامعه ما یکی از مهم‌ترین سنگرهای انقلاب اسلامی و نخستین مکان‌هایی به شمار می‌روند که شالوده انقلاب در آنها شکل گرفت.

 

وی افزود:با توجه به این مسئله، جایگاه مساجد از بدو اسلام، جایگاه رفیعی بوده و مأمن مسلمانان بوده و تصمیم‌گیری‌های مهم مردم و عبادات آنها در کنار سیاست در این مکان عنوان می‌شد.

 

سخنگوي کميسيون حقوقي قضايي مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این جایگاه در طول سال‌های مختلف کمرنگ شد اما انقلاب اسلامی و نخستین جرقه‌های انقلاب که زده شد، رنگ آن را پررنگ‌تر کرد و جایگاه مسجد را به وضوح به مردم نشان داد.

 

وی ادامه داد: به همین دلیل مسجد علاوه بر قداستی که داشت، در دوران بعد از انقلاب نیز جایگاه واقعی خودش را که پرداختن به مباحث مهم اجتماعی، دینی، اخلاقی، اجتماعی و حقوق مردم بود، پیدا کرد.

 

اسفنانی با بیان اینکه حضور علمای بزرگ اسلام در مساجد سبب شد که این جایگاه تقویت شود و محل تجمع نیروهای ارزشمند، جوان و توانمند شود، بیان داشت: اضافه شدن کانون‌های مساجد به آنها رنگ و بوی فرهنگی آن را تقویت کرد.

 

وی افزود:  امروز جایگاه کانون‌های مساجد برای مردم و مسئولان به خوبی جا افتاده و اکنون یکی از مهم‌ترین اماکن و مأمن مردم که می‌تواند بسیاری از مشکلات جامعه را برطرف کند، مسجد است.

 

سخنگوي کميسيون حقوقي قضايي مجلس شورای اسلامی درباره اهمیت توجه به موضوع جنگ نرم و نقش کانون‌های مساجد در این حوزه افزود: امروزه در مباحث فرهنگی و مسائل جنگ دشمنان با ما در مسائل نرم‌افزاری است و فضاهای مجازی، سایت‌های اینترنتی و شبکه‌های اجتماعی می‌تواند بزرگ‌ترین خطرها را برای جامعه دینی ما داشته باشند.

 

وی خاطرنشان کرد: یکی از جاهایی که در برابر تهاجم فرهنگی، جنگ نرم و شبکه‌های اجتماعی دشمنان می‌توانند نقش‌آفرین باشند، کانون‌های مساجد هستند و باید در این زمینه بسیار فعال باشند.

 

پایان پیام/

کد خبر 445699

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha