هنر باید سمت و سوی دینی داشته باشد

خبرگزاری شبستان، مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی یزد گفت: یکی از اهداف تشکیل کانون های فرهنگی هنری سوق دادن هنر و هنرمندان به مساجد است و باید هنر ایرانی سمت وسوی دینی داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، علی غیاثی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد در نشست هم اندیشی مدیران و رابطان کانون های فرهنگی هنری مساجد در ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان های یزد، شب گذشته (20اسفند) با گرامی داشت بیست و دومین سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد اظهار کرد: یکی از آفت های دستگاه های فرهنگی کشور، فراموشی هدف و رسالت اصلی آن سازمان است.

 

غیاثی افزود: باید مراقب بود از اهداف اصلی که یک سازمان برای رسیدن به آن تشکیل شده است خارج نشویم.

 

وی با بیان اینکه کانون های فرهنگی هنری مساجد در سال 71 تاسیس شده است خاطر نشان کرد: یکی از اهداف این کانون ها را آمیختگی هنر با مساجد و سوق دادن هنرمندان به فعالیت های مذهبی است.

 

وی با بیان اینکه  هنر باید سمت وسوی دینی داشته باشد اظهار داشت: حضور هنرمندان در مساجد هدف یاد شده را می تواند محقق سازد و از طرفی فعالان مسجدی هم با هنر اصیل ایرانی بیشتر آشنا شده ومی توانند برنامه های فرهنگی را در قالب هنر ارائه دهند که یقیناً هر کاری با هنر ارائه شود جاودانه خواهد بود.

 

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی یزد فعالیت های ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد را ارزشمند و موثر دانست و افزود: در مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سه مجموعه  اوقاف، معاونت قرآنی و کانون های مساجد فعالیت دینی و مذهبی دارند که باید یک تقسیم کاری مناسب صورت گیرد و از برنامه  موازی کاری جلوگیری شود.

 

وی ادامه داد: با تقسیم وظایف شایسته می توان شاهد رشد کیفی و اثر یخشی برنامه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود.

 

وی با بیان اینکه امروز در بعضی از رشته های هنری مثل تئاتر فقط هنرمندان نمایشی از آن استقبال می کنند تصریح کرد: برنامه های فرهنگی هنری باید به گونه ای طراحی و اجرا شود که در لایه های مختلف مردم نفوذ پیدا کند.

 

وی تصریح کرد: بهترین کار فرهنگی برنامه ای است که حداکثر مخاطب مردمی را پوشش بدهد و مردم را مجذوب خود کند.

 

غیاثی در بخش های دیگر از سخنان خود، با اشاره به برنامه های سال 94، از برگزاری هفته قرانی توسط معاونت  این حوزه خبر داد و گفت: در سال آینده سعی شود با تقسیم کار شفاف هر یک از مجموعه های مذهبی رسالتی از کار فرهنگی را برعهده بگیرد تا مکمل همدیگر در مجموعه فرهنگی باشیم و از موازی کاری جلوگیری کنیم.

 

این مقام مسئول، با اشاره به طرح پایتخت کتاب ایران اظهار داشت: برگزاری برنامه های سیر مطالعاتی، نمایشگاه کتاب، نشست های نقد و بررسی کتاب و مسابقات کتابخوانی در مساجد می تواند در مطرح شدن استان یزد به عنوان پایتخت کتاب ایران در سال آینده  کمک کند.

 

وی در پایان برگزاری فعالیت های خوشنویسی،شب شعر با مضمون مناسبت های ملی و مذهبی، دوره های آموزشی سبک زندگی و اخلاق اجتماعی و... از برنامه پیشنهادی بود که توصیه داشت در مساجد برگزار شود.

 

پایان پیام/

کد خبر 445962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha