مراسم گرامیداشت دکتر دادبه  فیلسوف و ادیب بزرگ یزد برگزار می شود

خبرگزاری شبستان: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: مراسم گرامیداشت دکتر دادبه  فیلسوف و ادیب بزرگ یزد با حضور رییس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور ۱۸ اسفند در یزد برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، علی غیاثی ندوشن مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی یزد با اعلام خبر برگزاری نکوداشت دکتر دادبه  فیلسوف و ادیب بزرگ یزد به خبرنگار شبستان گفت:این مراسم به منظور گرامیداشت بیش از نیم قرن تلاش علمی و فرهنگی استاد دکتر اصغر دادبه یزدی چهره ماندگار فلسفه و کلام اسلامی و ادبیات فارسی خواهد بود.

 

این مقام مسئول اظهار داشت: این مراسم  روز دوشنبه 18 اسفند در دو نوبت صبح و بعد ظهر به ترتیب سالن منتظر قائم دانشگاه یزد و سالن فرهنگ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این مراسم نکوداشت برگزار می شود.

 

غیاثی گفت: دراین مراسم میهمانان بزرگی همچون دکتر مهدی محقق رییس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور، دکتر اسلامی ندوشن نویسنده صاحب نام، دکتر فتح الله مجتبایی از دانشمندان شهیر ایرانی در عرصه ادبیات عرفانی ،دکتربجنوردی رییس دایره المعارف بزرگ اسلامی، دکتر سیروس شمیسا و بهاالدین خرمشاهی ...  در شرح جایگاه علمی استاد دکتر دادبه سخن خواهند گفت.

 

وی گفت: این مراسم با پخش فیلمی مستند از زندگی و آثاردکتر دادبه که توسط گروه پیشگامان کویر یزد تهیه شده همراه خواهد بود و از کتاب حافظ دکتر دادبه رونمایی شده و کتاب خرد ایرانی جشن نامه دکتر دادبه نیز همراه با ویژه نامه هایی در بزرگداشت ایشان در مراسم توزیع می شود.

 

گفتنی است، دکتر دادبه مدیرگروه پیشین فلسفه دانشگاه علامه و مدیرفعلی گروه ادبیات دایره المعارف بزرگ اسلامی از فلاسفه نامدار و حافظ پژوهان بزرگ سرزمین ماست که در سال 1325 در یزد تولد یافته و تحصیلالت مقدماتی اش را در این شهر گذرانده است و سپس در دانشگاه تهران در نزد استادان بنامی که در میان آنها شهید مرتضی مطهری نیز وجود دارد درس حکمت و فلسفه اسلامی خوانده و بیش از چهار دهه بر کرسی تدریس حکمت و ادب دانشگاه های ممتاز ایران به فخامت و فضیلت تکیه زده، هزاران دانشجو تربیت کرده و صدها مقاله علمی نگاشته و دهها کتاب ارزشمند بر گنجینه فلسفه و ادب فارسی افزوده است.

 

پایان پیام/

کد خبر 444328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha