اگر بخواهیم تشیع حفظ شود، باید ایران حفظ شود/ نگاه عاشقانه، بهترین راه جلوگیری از نابودی هویت ما است

خبرگزاری شبستان: رئیس فرهنگستان ادب و فارسی کشور با اشاره به نابودی روز به روز هویت و تاریخ ما گفت: اگر بخواهیم تشیع حفظ شود، باید ایران حفظ شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، علی اصغر دادبه، رئیس فرهنگستان ادب و فارسی کشور، پژوهشگر و محقق برجسته کشور امروز (29 اردیبهشت) در مراسم بزرگداشت عبدالعظیم پویا در دانشگاه آیت الله حائری میبد گفت: با همه احترامی که برای فرهنگ قائلم، دوستی با پویا محرکی برای حضور در این جمع بوده است و اساس هرآنچه که در زندگی وی رخ داده، بنیاد آن دوستی بوده است و با دوستی حرکتی آغاز می شود که سرانجام عشق نام می گیرد و اساس همه حرکت ها می شود.

وی افزود: ایران را قنات نجات داده است و پدر من نیز استادباشی بوده است و من در کودکی می دیدم که پدران ما با نگاه به خاک در خصوص آب بودن یا نبودن آن پی می بردند.

رئیس فرهنگستان ادب و فارسی کشور تصریح کرد: ادامه قضیه دوستی فضیلت بنیاد که احترام و حرکت برانگیز است در دوره های بعد در زندگی پویای ما به قضیه تبدیل می شود که متعلق است که نگاه به انسانیت و وطن دارد و این علاقه عدم آرام بودن را می انگیزد.

دادبه ادامه داد: حرکتی که میبد، یزد و ایران را نجات داده است حرکتی است که با عشق برآمده از سلوکی که تعهد خاصی در انسان ها بوجود آمده، معنا پیدا می کند و در جایی زندگی می کنیم که در کمال تاسف بسیاری از قصه ها را از یاد برده ایم.

وی ادامه داد: تا وقتی که به مثابه ملک به شهر و کشور و میهن نگاه کنیم نتیجه آن بریدن درخت های منطقه و از بین رفتن است و این ها تعارف است و نگاه به میهن و زادگاه به مثابه معشوق است که این گونه خدمات را بوجود می آورد.

رئیس فرهنگستان ادب و فارسی کشور گفت: این نگاه است که آدمهایی که در میبد و یزد و کشور زندگی می کنند به عنوان محبوب نگریسته می شود.

دادبه گفت: ما به بناهای هویتی خود ضربه زده و نابود کرده ایم که این مشکل امروز ما است که در آینده با نابودی هویت مواجه خواهیم شد.

وی افزود: برای بیگانگان همین یخچال ها و تپه های گل مهم است و نفت تمام می شود اما تکه های خشت این قلعه را می توانیم نگه داریم که تمام نشود و اگر این کار را کردیم به معنای نگاه به مثابه معشوق است.

رئیس فرهنگستان ادب و فارسی کشور ادامه داد: اگر بخواهید اسلام و تشیع را حفظ کنیم باید ایران را نگاه داریم و اگر ظرف نباشد مظروف نیز از بین می رود و اسلامی که ما نام می بریم در عربستان نیست و در عراقی که ائمه اطهار ما نیز در آنجا هستند نیز این اسلام وجود ندارد زیرا روزها کشته های فراوانی دارد.

کد خبر 545052

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha