پرونده جنایات رژیم بحرین روی میز دادگاه لاهه

رئیس سازمان ائتلاف بین المللی شکایت جدیدی را براساس دلایل و مدارک متقن برای رسیدگی به جنایت های ضد بشری رژیم بحرین به دادگاه لاهه ارایه می دهد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، می خسناء، رئیس سازمان ائتلاف بین المللی مبارزه با فرار از مجازات گفت: این سازمان شکایت جدیدی را به دادگاه جنایی بین المللی لاهه علیه نظام بحرین به علت ارتکاب جنایت های ضد انسانی ارایه خواهد داد.
وی افزود: دلایل مستند، محکم و متقنی به همراه این شکایت به دادگاه ارایه خواهد شد.
خنساء خاطر نشان کرد: پس از اینکه دومین بخش از شکایتمان را در تاریخ پنج می سال کنونی به دادگاه لاهه ارایه دادیم؛ شکایت هایی را از سوی بحرینی هایی دریافت کردیم که انواع شکنجه ها تا حد قتل و اعمال منافی عفت بر آنها روا رفته بود.
رئیس سازمان ائتلاف بین المللی ادامه داد: ما عکس بسیاری از شهدا را در اختیار داریم کخ زیر شکنجه و با روش وحشیانه ای به شهادت رسیده اند، براساس مستندات و مدارک به دست آمده، آنچه در بحرین در جریان است، جنایت است؛ به همین دلیل ما قصد داریم که دوباره این پرونده را به دادگاه جنایی بین المللی بازگردانیم.
بنابر گزارش پایگاه اطلاع رسانی نون، وی اظهار داشت: ما پانزدهم ماه جاری با 15 وکیل از اروپا برای تدوین شکایت نهایی به منظور ارایه آن به دادگاه لاهه در تاریخ هفدهم ماه جاری دیدار خواهیم کرد.
خنساء تاکید کرد: این شکایت بر جنایت های ضد انسانی، کشتار جمعی و جنایت های جنگی نظام بحرین که با مواد قانونی درج شده در توافقنامه ژنو و همه توافقنامه ها و قطعنامه های بین المللی منطبق است، استناد دارد.
پایان پیام/
 

کد خبر 44852

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha