اصول اسلامی و توحید تنها تفاوت هنر اسلامی و غربی است

خبرگزاری شبستان: جانشین فرماندهی سپاه فجر فارس با اشاره به اینکه تفاوتی زیادی بین اصول و مبانی هنر اسلامی و غربی وجود ندارد و تنها تفاوت هنر لیبرالی و اومانیستی غرب را هنر اسلامی را توحید عنوان کرد و یادآور شد: تفاوت تنها در یک جا و آنهم در اصول و مبانی اسلامی و دینی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، سردار سرتیپ دوم پاسدار ابوالفضل گزنی، جانشین فرماندهی سپاه فجر استان فارس امروز (23فروردین) در مراسم معارفه رئیس جدید بسیج هنرمندان فارس با اشاره به اینکه با اشاره به اینکه خداوند عظمت حضرت زهرا (سلام الله علیها) در یک سوره معرفی می کند، گفت: امید است امسال که با نام حضرت زهرا (سلام الله علیها) آغاز و پایان یافت سالی خوب برای ایرانیان باشد.

 

وی افزود: رهبری معظم با نکته سنجی دقیقی امسال را سال دولت و ملت، همدلی و همزبانی نامگذاری کردند.

 

گزنی با اشاره به اینکه توجه به روح هنر باید توسط هنرمندان مورد توجه قرار گیرد، اظهار داشت: اگر روح هنری با اهداف انقلاب اسلامی عجین شود آن هنر و هنرمند ارزش می یابند.

 

این مقام مسئول داشتن دغدغه انقلاب اسلامی، توجه به ارزش ها و اصول و الگوسازی را از ویژگی های تفکر بسیجی دانست و اضافه کرد: دینداری، اخلاص و عمل خالصانه از الزامات فرهنگ بسیج است و اگر تفکرات و الزامات با هم همراه می شدند دغدغه رهبری معظم برطرف می شد.

 

سردار گزنی با اشاره به اینکه تفاوتی زیادی بین اصول و مبانی هنر اسلامی و غربی وجود ندارد و تنها تفاوت هنر لیبرالی و اومانیستی غرب را هنر اسلامی را توحید عنوان کرد و یادآور شد: تفاوت تنها در یک جا و آنهم در اصول و مبانی اسلامی و دینی است.

 

بر اساس این گزارش در ادامه، دکتر سعید گودرزی، رئیس شورای عالی قشر بسیج هنرمندان فارس نیز با اشاره به اینکه شورای عالی آمده است تا آسیب ها را واکاوی کند و پس آن به دستاورد فرهنگی و هنری برسد، گفت: حضور نخبگان در حیطه های هنر اسلامی می تواند برای هنر ما مثمر ثمر باشد.

 

خاطر نشان می شود، در پایان نیما زارع به عنوان مسئول بسیج هنرمندان استان فارس معرفی و از زحمات حجت حسنی، رئیس پیشین تقدیر شد.

 

پایان پیام/

کد خبر 450574

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha