گفتمان شخصیت شناسی حضرت فاطمه(س)در کانون‌های مساجد گیلان

خبرگزاری شبستان: کارشناس واحد خواهران دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان از برگزاری گفتمان شخصیت شناسی حضرت فاطمه(سلام الله علیها)در کانون‌های مساجد استان خبر داد.

معصومه تربیت دوست، کارشناس واحد خواهران دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهار کرد: حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) در همه اعصار و قرون گذشته الگوي بسيار مناسبی برای مردم به‌ویژه نسل جوان بوده و هست و جنبه‌های گوناگون این شخصیت اعم از سیره سیاسی و عبادی این بانوی بزرگ می‌تواند محوری اصلی زندگی‌های فردی و اجتماعی باشد.

وی با بیان اینکه سبک زندگی حضرت زهرا(سلام الله علیها) یک سبک الگو است، تصریح کرد: وقتی سیره زندگی حضرت زهرا(سلام الله علیها)را مطالعه می‌کنیم متوجه می‌شویم که ایشان برای کوچک‌ترین امور خود با درنظرگرفتن اصل رضایت خداوند برنامه‌ریزی داشته‌اند، این موضوع چه از زمانی که در خانه پدر حضور داشتند و چه در زمانی که به‌عنوان همسر امیرالمومنین(علیه السلام) و مادر امامت بودند، کاملا مشهود است.

تربیت دوست با بیان اینکه ۷۲۰کانون فرهنگی و هنری در استان مشغول فعالیت است، افزود: در این بین  72کانون با مدیریت خواهران است که در سطح استان توانسته است به مناسبت فرارسیدن میلاد باسعادت یگانه دخت نبی اکرم(صلی الله علیه و آله)حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) وهفته زن برنامه‌های متنوع و خوبی را اجرا کند.

وی از برگزاری گفتمان شخصیت شناسی حضرت فاطمه(سلام الله علیها) و خصوصیات اخلاقی ایشان در کانون‌های مساجد خبر داد و اذعان کرد: نشست عفاف وحجاب با اعضای کانون‌ها در مساجد، مولودی خوانی توسط مداحان در مدح ام ابیها(سلام الله علیها) و روز مادر، محفل انس با قرآن، مسابقات فرهنگی، دیدار با مادران شهدا، قرائت حدیث مبارک کساء ودعای توسل وختم سوره یاسین از جمله این برنامه‌هاست.

تربیت دوست تصریح کرد: برگزاری مسابقات مقاله نویسی توسط خواهران، برگزاری جشن میلاد، تقدیر از خواهران نمونه، تبلیغات شهری، آموزش خیاطی- بافندگی – قالی بافی و هنرهای دستی برای خواهران از دیگر برنامه‌های گرامیداشت میلاد باسعادت حضرت زهرا(سلام الله علیها) است.

پایان پیام/

کد خبر 450820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha