همه مردم حق دارند از نتیجه عملکرد دولت بهره مند شوند

خبرگزاری شبستان: معاون اجرایی رئیس جمهور با بیان اینکه همه مردم حق دارند از نتیجه عملکرد دولت بهره مند شوند، گفت: دولت تلاش کرد درگام اول، مانع نخست سیاست کشور را به سمت عقلانیت ببرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، محمد شریعتمداری، معاون اجرایی رئیس جمهور شامگاه امشب(۲۵ فروردین) در نشست گیلانی های مقیم خارج از کشور  که در هتل کادوس رشت برگزار شد شروع سال جدید را تبریک گفت و اظهار کرد: عید نوروز ما عید فرهنگی اخلاقی و تحفه ارزشمندی در سبد ملت ایرانیان است.

وی با اشاره به مشکلات فراوان برای سرمایه گذاران ایرانی مقیم خارج از کشور گفت: این سرمایه گذاران با وجود مشکلات بسیار تلاش زیادی برای سرمایه گذاری در کشور خود دارند و این تلاش برای ملت ایران بسیار حائز اهمیت است.

شریعتمداری با بیان اینکه دولت تدبیر و امید در شرایط سخت وارد عرصه شد و کشور را تحویل گرفت تصریح کرد: ما در شرایط سخت و دشوار کار را شروع کردیم و همه مردم حق دارند از نتیجه عملکرد دولت بهره مند شوند.

وی اذعان کرد: دولت تلاش کرد درگام اول، مانع نخست سیاست کشور را به سمت عقلانیت ببرد و ماشین صدور قطعنامه علیه ایران را خاموش کند که این قدم بسیار خوب بود.

معاون اجرایی رئیس جمهور ادامه داد: در مذاکرات اولیه موفق شدیم این ماشین را متوقف کنیم و در دو سال اخیر قطعنامه جدید علیه ایران صادر نشد.

وی اظهار کرد: قدم دوم بعد از ایجاد شکاف در تحریم های ظالمانه علیه ایران در مذاکرات هسته ایی که موقعیت علمی و فناوری بی بدیل برای ما بود و هزینه های فراوان برای آن کرده بودیم، تلاش برای حفظ حق هسته ایی ایران بود.

شریعتمداری اضافه کرد: کلیات مورد نظر طرفین را توافق کردیم که تحقیق و توسعه آن باید ادامه یابد و در عمل برخی واقعیت های فنی برای آنها در خصوص عدم دستیابی به سلاح هسته ای، مشخص شد.

وی با ابراز امیدواری از اینکه اقدام های اساسی طی سه ماه آینده به نتیجه مطلوب برسد، گفت: برخی کج‌تابی ها در عرصه مذاکرات وجود داشت و بسیاری تلاش کردند تا این مذاکرات روند معکوس داشته باشد.

شریعتمداری اضافه کرد: ایران اسلامی حتی در شرایط سخت و تحریم روند رو به رشد خود را حفظ کرد اما سرعت آن بسیار کند بود و درصددیم با توجه به شرایط مطلوب در کشور، سرعت توسعه را شتاب دهیم.

وی با بیان اینکه ایران اسلامی ظرفیت ها و پتانسل های بسیاری دارد، اذعان کرد: زمینه های توسعه در همه کشور فراهم است و در گیلان بیشتر است و همه این امکانات در سایه تلاش تحقق می یابد.

شریعتمداری با بیان اینکه برخی مشکلات به دلیل عدم اطلاع صحیح از قوانین کشور است، گفت: ما به سمت نرخ تک ارزی حرکت کردیم اما وجود تحریم ها و کاهش قیمت نفت، موجب کندی این حرکت شد.

وی با اشاره به ضمانتنامه دولتی برای سرمایه گذاران تصریح کرد: در زمینه تعرفه واردات ماشین آلات سنگین تعرفه ها به صفر رسیده است.

شریعتمداری اذعان کرد: هیچگونه محدودیتی برای تولید محصولات با برند خارجی در ایران اسلامی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه در مناطق آزاد بسیاری از محدودیت ها و قوانین سرمایه گذاری لغو شده است، اذعان کرد: وزیر صنعت و معدن پیشنهاد جدید را برای تولید کاغذ در گیلان مطرح کرده و گیلان از استان های مستعد برای تولید کاعذ است.

شریعتمداری با اشاره به تعهد بانک ها برای سرمایه گذاری در این استان و تامین سرمایه در گردش و ارائه برخی تسهیلات اظهار کرد: بانک ها متعهد به فراهم کردن۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات هستند.

وی به سود سپرده بانک ها اشاره و تاکید کرد: پرداخت سود به سرمایه ها موجب کند شدن سرمایه گذاری شده و دولت به جد به دنبال کاهش نرخ سود بانکی است.

شریعتمداری در ادامه برگزاری این جلسه را مقدمه برخی فعالیت ها دانست و گفت: استاندار گیلان شرکتی را جهت جذب سرمایه گذاری و نیروهای مستعد تشکیل داده که روش خوبی برای توسعه کشوری است که متعلق به همه ایرانیان است.

پایان پیام/

کد خبر 451188

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha