اردوی آسمانی ویژه خواهران فعال در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان یزد برگزار شد

خبرگزاری شبستان: مسئول امور بانوان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان یزد گفت: اردوی آسمانی ویژه خواهران فعال روز گذشته (۲۷ فروردین) در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان یزد در اردوگاه امام جعفر صادق (ع) منشاد برگزار شد. 

شیما عزیزی، مسئول امور بانوان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان یزد در گفت‌و‌گو با خبرگزاری شبستان در یزد گفت: شورای مشورتی رابطین خواهر کانون‌های مساجد استان یزد و نشست اعضای شورای واحد خواهران کانون فرهنگی هنری مساجد استان یزد روز گذشته (۲۷ فروردین) با حضور ۸۰ نفر از بانوان فعال فرهنگی کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد استان و رابطین خواهر منطقه‌ای مساجد، مدیر مسئولین کانون‌ها، رابطین خواهر مساجد استان یزد در اردوگاه امام جعفر صادق (ع) منشاد در یزد برگزار شد. 

وی افزود: بر اساس آیین نامه ابلاغی ستاد عالی کانون مساجد کشور و به منظور ضرورت مشارکت بانوان در عرصه فعالیت‌های گسترده اجتماعی، نشست اعضای شورای واحد خواهران کانون فرهنگی هنری مساجد استان در اردوی آسمانی در شهرستان منشاد برگزار شد. 

مسئول امور بانوان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان یزد خاطرنشان کرد: در این نشست هم اندیشی؛ طرح افکار و ایده‌ها، نقادی و تئوری سازی سازنده با تکیه بر نیروی راهگشای تفکر متعهدانه توام با تخصص کار‌شناسان و صاحب نظران و همچنین با استفاده از اساتید انقلابی برای تصمیم سازی برنامه‌های ستاد عالی از مهم‌ترین ماموریت‌های ما در این نشست بود. 

عزیزیتصریح کرد: این شورا با در نظر گرفتن نقش عام و خاص بانوان بر محوریت تربیت اخلاقی و انتقال ارزش‌های ملی و انقلابی توام با حفظ ارزش‌های دینی تاکید دارد. 

وی همچنین با اشاره به لزوم برنامه ریزی در حوزه مسائل زنان و تدوین راهکارهای بهینه سازی حضور انان در عرصه‌های فعالیت‌های مختلف کانون‌های مساجد ادامه داد: این کانون‌ها نیازمند ارائه راهکارهای مبتنی بر رویکرد ستاد عالی نظارت بر کانون‌های مساجد در راستای احیای نظام زن و خانواده از طریق تشکیلات منسجم در بستر مسجد تراز اسلامی است. 

مسئول امور بانوان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان یزد ادامه داد: ما در این بخش‌ها ۶ ماموریت عمده داریم که شامل جمعیت و خانواده، امر به معروف و نهی از منکر، بصیرت افزایی، کارآفرینی، اقتصاد مقاومتی می‌باشد که این‌ها به ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور ابلاغ شده است. 

عزیزی گفت: در این اردوی آسمانی که زنان فعال فرهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد حضور داشتند افراد به بحث و تبادل نظر پرداختند و به تبادل تجربیات منطقه‌ای پرداختند و در این راستا نیز اهم مشکلات و موانع، آسیب‌شناسی فعالیت‌های بانوان، پیشنهادات کاربردی موثر و تجربیات موفق نیز به اعضا ارائه شد و در خصوص آن‌ها نیز بحث و تبادل نظر شد. 

وی در پایان گفت: با توجه به ایام ولادت حضرت زهرا (س) ما در این اردو با موضوعاتی همچون تبیین نقش زندگانی حضرت در زندگی اجتماعی و الگوگیری بانوان از ایشان و مولودی خوانی، سخنرانی با موضوع نقش زنان و اجتماع به فعالیت فرهنگی پرداختیم.

کد خبر 451673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha