استکبار از بیدارگری انقلاب اسلامی ایران می‌ترسد

خبرگزاری شبستان: مرجع تقلید شیعیان با بیان این که استکبار از بیدارگری انقلاب اسلامی ایران می‌ترسد، گفت: عربستان سعودی پول نفت خود را در راه خواسته های آمریکا صرف تربیت گروه های تکفیری و جنگ با یمن کرده است، زیرا می‌دانند اگر بیدارگری انقلاب اسلامی قدرت پیدا کند، جایی برای استکبار باقی نمی‌ماند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، آیت الله نوری همدانی مرجع تقلید شیعیان امروز (31 فروردین) در دیدار جمعی از بانوان حوزه علیمه خواهران فاطمیه و حوزه علمیه خواهران زینبیه کرمان عنوان کرد: یک از موضوعاتی که در فرهنگ اهل بیت (ع) با تکرار و تأکید بیان شده است، شناخت زمان است.

 

آیت الله نوری همدانی بیان داشت: هر انسانی در هر زمانی که زندگی می کند، باید شناخت کامل از رویدادها و حوادث زمان خود داشته باشد و بتواند این جریان ها را ارزیابی و ریشه یابی کند.

 

مرجع تقلید شیعیان تصریح کرد: در دوران معاصر وقوع انقلاب اسلامی ایران حادثه ای بسیار تأثیرگذار بود که در کل جهان تحولی به وجود آورد، بنابراین بر همه ما لازم است که انقلاب اسلامی را به درستی بشناسیم و بر اساس شناخت کامل آن گام برداریم.

 

وی اظهار داشت: حکومت بر یک جامعه تمام جریان های جامعه را زیر سیطره خود قرار می دهد و مقدرات فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و نظامی به حکومت برمی گردد.

 

آیت الله نوری همدانی افزود: اسلام نسبت به حکومت، حساسیت و توجه خاص دارد و اولین گام همه پیامبران، حرکت برای اصلاح حکومت بود.

 

مرجع تقلید شیعیان تصریح کرد: متأسفانه بعد از حکومت اسلامی پیامبر اکرم (ص)، سلاطین مختلفی بر مسلمانان تسلط یافتند که هیچ یک از آنان مشروعیت نداشتند و به واسطه آن مردم دچار فقر فرهنگی و اقتصادی در حکومتی استبدادی بودند.

 

وی ادامه داد: علاوه بر تسلط استبداد بر مردم، استکبار نیز بر کشور ما مسلط شده بود و زمانی که انقلاب به وقوع پیوست، امام خمینی (ره) به کمک مردم توانست بر استبداد و استکبار غلبه کند.

 

آیت الله نوری همدانی با بیان این که شناخت زمان به هشیاری و بیداری نیاز دارد، گفت: دشمنان اسلام همواره در کمین هستند و از انقلاب ما کینه در دل دارند، بنابراین همه ما موظف هستیم تا نقشه های قدرت های بزرگ شیطانی و ایادی آنان را بدانیم و در برابر تصمیمات آنان بیدار، مصمم و قاطع باشیم.

 

مرجع تقلید شیعیان در خصوص جایگاه بانوان در اسلام عنوان کرد: در اسلام، زن و مرد در کمالات انسانی تفاوتی ندارند و هر انسانی که باتقواتر باشد نزد خداوند مقرب تر و عزیز تر است.

 

وی با اشاره به این که زن سازنده اجتماع است، تصریح کرد: امروز بانوان زیادی در عرصه های مختلف جامعه فعالیت می کنند و دنیای اسلام محتاج زنانی است که در حد اجتهاد باشند تا بتوانند در جامعه تأثیرگذار باشند.

 

آیت الله نوری همدانی اظهار داشت: دنیای امروز دچار خلأ شده است و جریان های تکفیری، داعش و بوکوحرام به دلیل خلأ معنویت در دنیاست.

 

مرجع تقلید شیعیان بیان کرد: انبیاء و اهل بیت (ع) خلأ ایمان، صداقت، راستی و پاکی ر در دنیا پر کرده بودند، اما استبداد و استکبار این خلأ را دوباره در جامعه انسانی به وجود آورد.

 

وی با بیان این که انقلاب اسلامی دنباله کار انبیاء و اولیای الهی است، گفت: انقلاب اسلامی خلأ ایمان، درستی و پاکی را در دنیا زنده کرد و این زمینه ظهور امام عصر (ع) است و امید است که این زمینه روز به روز کامل تر شود.

 

آیت الله نوری همدانی تصریح کرد: دشمنان اسلام با تجهیزات و تشکیلات فراوان در برابر اسلام و انقلاب می ایستند و ایادی خود را نیز علیه اسلام برمی انگیزند.

 

مرجع تقلید شیعیان یادآور شد: عربستان سعودی پول نفت خود را در راه خواسته های آمریکا صرف تربیت گروه های تکفیری و جنگ با یمن کرده است، چون از بیدارگری انقلاب اسلامی ایران می ترسد.

 

وی تأکید کرد: اگر بیدارگری انقلاب اسلامی قدرت پیدا کند، جایی برای استکبار باقی نمی ماند، به همین خاطر همه دشمنان دست به دست هم دادند تا جلوی این بیدارگری را بگیرند، اما این بیدارگری سراسر دنیا را فرا خواهد گرفت تا زمانی که منجی عالم بشیریت (عج) در جامعه حکومت کند.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 452494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha