پیش بینی حضور ۲ هزار عضو کانون های مساجد ایلام در مراسم اعتکاف

خبرگزاری شبستان: مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، از برگزاری مراسم پرفیض اعتکاف در سطح مساجد ایلام با حضور حدود ۲ هزار نفر از اعضای کانون های مساجد این استان خبر داد.

 حجت الاسلام علی چراغی پور، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، صبح امروز(5 اردیبهشت) در گفت و گو با خبرنگار شبستان  در ایلام، اظهار کرد: در ایام اعتکاف سال جاری حدود 65 کانون فرهنگی و هنری مساجد این استان، برنامه های ویژه ای اجرا خواهند کرد.

 

وی، با بیان اینکه هماهنگی های لازم با مدیران کانون های فرهنگی و هنری در نقاط مختلف این استان در راستای برگزاری باشکوه مراسم اعتکاف در سال جاری صورت گرفته است، افزود: برنامه های کانون های مساجد از روزهای 11 اردیبهشت در سطح مساجد آغاز و تا 13 اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

 

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد ایلام، ابراز کرد: برگزاری برنامه ها و مسابقات قرآنی، اهدا کتاب قرآن کریم، مفاتیح و ادعیه به مساجد، اجرای طرح تلاوت نور، برگزاری همایش یاوران نماز، برگزاری جشن ولادت امام علی(ع)، برگزاری مسابقه کتابخوانی زندگی نامه نهج البلاغه از جمله برنامه های کانون ها در این ایام است.

 

چراغی پور،  دعوت از سخنرانان مذهبی و اساتید حوزه و دانشگاه در جهت برگزاری کلاس های مذهبی، تفسیر قرآن کریم، روخوانی و روانخوانی، برپایی ایستگاه های صلواتی در سطح کانون های مساجد و برگزاری کارگاه های حجاب و عفاف  را از دیگر فعالیت های دبیرخانه مساجد ایلام در ایام اعتکاف سال جاری عنوان کرد.

 

وی، با اشاره به اینکه حضور جوانان و نوجوانان در مساجد در ایام اعتکاف تاثیرات مثبت فرهنگی و روحی برای این قشر خواهد داشت، افزود: فلسفه وجودی کانون های مساجد جذب حداکثری جوانان به مساجد است و ایام اعتکاف نیز این زمینه را بیش از پیش فراهم خواهد کرد.

 

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد ایلام، یادآور شد: آیین اعتکاف به عنوان یک آیین معنوی سدی محکم در برابر تهاجمات فرهنگی و پناهگاه محکمی برای جوانان برای خودسازی و ارتباط و پیوند هر چه بیشتر با خداوند باری تعالی است.

 

چراغی پور، در پایان با بیان اینکه مسئولان فرهنگی نقش مهمی در توجه و حضور جوانان در این مراسم معنوی دارند، خاطرنشان کرد: دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد در تلاش است که در سال جاری با برگزاری برنامه های ویژه ای زمینه حضور هر چه بیشتر جوانان را در این مراسم فراهم کند.

 

پایان پیام/

کد خبر 453561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha