کرمان به لحاظ سرمایه‌ اقتصادی، انسانی و اجتماعی از استان‌های سرآمد در کشور است

خبرگزاری شبستان: معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزات کار و تعاون اجتماعی با بیان به اینکه استان کرمان به لحاظ سرمایه‌ اقتصادی، انسانی و اجتماعی از استان‌های سرآمد و برخودار کشور است، گفت: اگر بخواهیم کرمان را به عنوان استان نمونه و خوب مدیریت‌شده داشته باشیم باید در زمینه اشتغال و کارآفرینی کارهایی انجام دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حسن طایی ظهر امروز  در مراسم جشن بزرگ هفته کار و کارگر و بسیج کارگری در تالار برق با اشاره به اینکه کارگران و کارفرمایان و مدیران و کارشناسان به نوعی در کمال بخشیدن به طبعیت سهم بسزایی دارند؛ اظهار کرد: همه کسانی که در این عرصه به موضوع تولید، اشتعال و کارآفرینی می‌پردازند؛ جایگاه رفیعی دارند.

 

وی با اشاره به اینکه تقارن هفته کارگر و روز معلم و به ویژه با ولایت مولای متقیان؛ بسیار مبارک است؛ تصریح کرد:پیشوای ما امام علی (علیه ‌السلام) در زمره رهبران منحصر به فردی در تاریخ است که هم کار می‌کرد و معلم بود و این تقارن به ما می‌گوید؛ در ایران زمین اشتغال، آموزش ،کارفرمایی و معلمی با یکدیگر عجین است.

 

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزات کار و تعاون اجتماعی با اشاره به اینکه استان کرمان به لحاظ سرمایه‌ اقتصادی، انسانی و اجتماعی از استان‌های سرآمد و برخودار کشور است، گفت: اگر بخواهیم کرمان را به عنوان استان نمونه و خوب مدیریت‌شده داشته باشیم باید در زمینه اشتغال و کارآفرینی کارهایی انجام دهیم.

 

طایی با بیان اینکه برای اشتغال در کرمان و سایر نقاط کشور باید سطح آموزش، مهارت و دانایی را برای شاغلان و افراد جویای کار بالا ببریم؛ خاطرنشان کرد: کسی که در جست و جویی کار است باید دروه‌های مهارت آموزیی را بگذاراند.

 

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری و رشد تولید؛ افزود: سرمایه‌گذاری و رشد تولید در راستای اشتغالزایی در کشور حائز اهمیت است و باید با استفاده از سیاست‌های پولی، مالی و اعتباری فرآیند سرمایه‌گذاری آسان شود.

 

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزات کار و تعاون اجتماعی بیان کرد: زیرساخت‌های ای سی تی و فیزیکی در محیط کسب و کار باید فراهم شود و هر اقدامی در هر سطوحی که بخواهیم انجام دهیم نیازمند این فرآیندها است.

 

طایی با بیان اینکه بازاریابی، توان فروش، الگوی صادرات و واردات ؛ ابیان کرد: موضوع فرهنگ کار و نیروی کار مناسب و بهره‌بری مسئله‌ مهمی است و وقتی فرهنگ کار می‌گوییم یعنی بهره‌وری را بالا ببریم.

 

وی با اشاره به موضوع نظام اداری کارآمد و تسهیل گر؛ افزود: نظام اداری کارآمد و تسهیل‌گر سبب تسهیل کار و اشتغالزایی می‌شود و بسیاری از کاستی‌ها را جبران می‌کند و وجود نظام اداری ناکارآمد می‌تواند سایر جریان‌های کارآفرینی را مختل کند.

 

معاون توسعه و کارآفرینی و اشتغال وزارت کار و تعاون اجتماعی با بیان اینکه نظام اداری کارآمد و تسهیل‌گر بسیاری از کاستی‌ها را جبران می‌کند؛ اظهار کرد: از طریق تسهیل‌گری می‌توان افراد بسیاری را مشغول به کار کرد و از کسب و کار خانگی حمایت می‌کنیم و تلاش می‌کنیم تا بنگاه‌های کارآفرینی را در چارچوب خوشه‌ها و گروه‌ها سامان‌دهی کنیم.

 

طایی با اشاره به اجرای طرح اشتغال آفرینی برای دانش‌آموختگان؛ تصریح کرد:  باید توانایی دانش آموختگان دانشگاهی برای افزایش دانش به مهارت ارتقا دهیم.

 

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات ما این است که تسهیلات بانکی به سختی تعلق می‌گیرد و نرخ سود آنها بالا است، خاطرنشان کرد: گفت‌وگوی ما با بانک مرکزی در راستای کاهش نرخ سود و آسان‌تر شدن مسیر تسهیلات است.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 453925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha