سیزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت در زنجان برگزار می شود

خبرگزاری شبستان: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان از برگزاری سیزدهمین دوره آزمون قرآن و عترت با مشارکت ۸۸۲ نخبه و قرآن آموز در روز جمعه(۱۱ اردیبهشت) در دارالقرآن کریم زنجان خبر داد.

ناصر مقدم، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان به خبرنگار خبرگزاری شبستان در زنجان اظهار کرد: سیزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت همزمان با سراسر کشور روز جمعه از ساعت 8 و 30 دقیقه تا 12 و 30 دقیقه در دارالقرآن کریم زنجان برگزار می شود.

 

وی با اشاره به اینکه این آزمون از سوی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان برگزار می شود، خاطرنشان کرد: این آزمون در 17 رشته قرآن برگزار خواهد شد.

 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه آزمون مذکور در مقطع سنی بالای 12 سال و زیر 12 سال اجرا می شود، ادامه داد: شرکت کنندگان در رشته های حفظ  جزءیکم، جزء سوم، جزء پنجم، جزء دهم، جزء پانزدهم، جزء بیستم، جزء سی ام و کل قرآن کریم، مفاهیم مقدماتی، تکمیلی، تدبر و مفاهیم نهج البلاغه با یکدیگر به رقابت می پردازند.

 

مقدم به اهداف برگزاری این آزمون اشاره کرد و یادآور شد: بسترسازی و ایجاد زمینه مناسب برای اشاعه آموزش عمومی قرآن، شناسایی و کشف استعدادهای نخبگان قرآنی از اهداف اصلی این آزمون است.

 

به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، ایجاد فضای مناسب جهت پرورش و رشد قرآن آموزان در سطح ملی و حمایت و پشتیبانی از موسسات و مراکز قرآنی در راستای اجرای دوره های آموزشی قرآن کریم از دیگر اهداف این آزمون است.

 

این مقام مسئول ادامه داد: 662 نفر در بخش بزرگسالان در آزمون کتبی و 220 نفر در بخش زیر 12 سال و آزمون شفاهی شرکت خواهند کرد.

 

مقدم ادامه داد: به تفکیک از زنجان 605 نفر، صائین قلعه 142 نفر، زرین رود 52 نفر، ابهر 43 نفر و خدابنده 35 نفر از طریق سامانه در این آزمون ثبت نام کردند.

 

وی زمان اعلام نتایج ازمون را پایان خرداد امسال اعلام کرد و افزود: به افرادی که نمره حدنصاب لازم را کسب کنند گواهی پایان دوره اعطاء خواهد شد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان خاطرنشان کرد: تقدیر از نفرات و موسسات برگزیده هر منطقه از دیگر امتیازات برگزیدگان خواهد بود.

 

پایان پیام/

کد خبر 454582

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha