ایجاد روح جدید با پیوند روحانیت و مردم/ جامعه روحانیت هرگز از غرش استکبار نمی ترسد

خبرگزاری شبستان: رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور گفت: همراهی روحانت با مردم در دوران های مختلف روحی جدید به نام مقاومت و ایستادگی بوجود ‌آورد.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، حجت الاسلام سیدرضا تقوی، رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور امروز در مراسم تجلیل از ائمه جماعات، طلاب و روحانیان استان یزد  در سالن شهید پاکنژاد گفت: فرصت ها کوتاه هستند که ما بایستی از آنها بهترین استفاده کنیم تا بتوانیم تحولی در زندگی ایجاد کرده و پله های کمال را طی کنیم.

وی افزود: امروز در این روزها فرصتی پیش آمده تا حضور یکی از مراجع را در استان یزد داشته باشیم که بایستی از ایشان بیشترین استفاده را داشته باشیم.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور خاطرنشان کرد: آیت الله نوری همدانی همیشه در کلاس های درس خود دین و سیاست را در کنار هم دارند و در زمان خراب آباد دوران طاغوت نیز حره درسی ایشان انقلابی و بالنده بود و در عین دنبال کردن مباحث علمی سعی داشتند در جام جان علاقمندان به اندیشه های امام و جهاد و مبارزه نیز فرک انقلابی را وارد کنند.

حجت الاسلام تقوی با قرائت شعری در خصوص انقلاب اسلامی و تلاش های روحانیان از علی دامغانی گفت: روحانیان با آمدن در میدان و پیوند مردم با آنها نقشه سیاسی آن را در جهان تغییر دادند که امروز موج آن را در کلیساها می بینیم.
وی گفت: امروز تمامی موج ها از جمله داعش و تکفیری ها برای جلوگیری از موج روحانیت است اما پیوند مردم با این قشر هرگز این اجازه را نخواهد داد و روز به روز نوای انقلاب به گوش جهانیان خواهد رسید.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور گفت: وقتی مردم با روحانیت پیوند خوردند روح جدید رونمایی شد و در این راستا نیز ایستادگی و مکتب اهل بیت و روحیه انقلابی این روحیه است.

حجت الاسلام تقوی ما خود را به لوزان و ژنو پیوند نگاه نمی کنیم بلکه ما ایستادگی را داریم و انقلابی هستیم و هرگز از غرشهای زیاده خواهان نمی ترسیم و به دیگران امیدوار نیستیم.

وی همچنین با اشاره به شعری از خواجه گفت: ما با این روحیه ایستاده ایم و امام خامنه ای نیز این را از ما می خواهد که با وجود استعدادهای داخلی با وجود تحریم ها روی پای خود بیایستیم.
رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به ویژگیهای انقلابیان مرجع علمی گفت: مرجعیت سرمایه بزرگ انسانی است که هرگز چیزی نمی تواند جای آن قرار گیرد و مرجعیت چیزی است که یک حکم او در گوشه ای از نجف انگلیس را در هم پیچید.

حجت الاسلام تقوی خاطرنشان کرد: در فتنه 88 آیت الله نوری همدانی در پیامی بیان کردند که من خودم در صف اول برای حضور در نمازجمعه حضور پیدا می کنم که امام خامنه ای از ایشان تشکر کردند.

 

پایان پیام/

کد خبر 455063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha