آل سعود و آل خلیفه ساخته و پرداخته استکبار پس از جنگ جهانی اول است

خبرگزاری شبستان: آیت الله نوری همدانی در جمع طلاب یزد گفت: آل سعود و آل خلیفه ساخته و پرداخته کشورهای استکبار پس از جنگ جهانی اول هستند. 

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، آیت الله نوری همدانی امروز در نهمین مراسم تجلیل از ائمه جماعات، روحانیون و طلاب حوزه علمیه استان یزد در سالن شهید پاکنژاد گفت: یزد منطقه خاصی از لحاظ عالم پروری و شهید پروری است که این شهر افتخاری برای عرصه علم است. 

وی افزود: هیچ شغلی را بافضیلت‌تر از طلبگی نمی‌دانم و خداوند را شاکریم که در میان همه شغل‌ها طلبگی را به ما عطا فرموده که در این راستا روایت‌های مختلفی را در این زمینه و اهمیت طلبگی داریم. 

این مرجع عالیقدر جهان تشیع خاطرنشان کرد: اصول مهم برای طلاب شامل اخلاص، همت بلند، دارای اراده و استقامت، جدیت کوشش و نظم، ادبیات است و تا زمانی که تو هرچه داری به علم ندهی، نخواهی توانست مقداری از علم را بدست اوری و این راه نیازمند زحمت و اراده بلند است. 

آیت الله نوری همدانی تصریح کرد: تمام علمای برزگ ما برای تحصیل علوم دینی مهم‌ترین شرط را اخلاص می‌دانند و برای اینکه بتوان فقیهی همچون شیخ طوسی باشد اولین گام اخلاص است و دومین بخش نیز همت بلند است تا بتواند فقیهی باشد. 


وی با اشاره به شعری ادامه داد: قلم و بیان هردو احتیاج به ادبیات قوی و محکم دارند و راه حوزوی‌‌ همان راه الهی است به نحوی که علوم اهل بیت را می‌خوانیم وبایستی با وضو این درس را بخوانید و با احترام به استاد و معلم درس‌ها را ادامه دهید. 


این مرجع عالیقدر جهان تشیع ادامه داد: در درس آیت الله طباطبایی صاحب تفسیر المیزان بودیم که روزی بعد از درس فردی شیشه عطری به ایشان داد ولی به احترام درگذشت استادش گفت: که من دوسال است که عطر نزده‌ام. 

آیت الله نوری تصریح همدانی تصریح کرد: یکی از درس‌های مهم در حوزه‌ها درس اخلاق است که این درس بسیار مهم است و عالم اگر در اخلاق حاذق نباشد علم او فایده‌ای ندارد. 

وی گفت: دین اسلام دینی است که باید در رابطه با آن فقیه بود و فهم عمیق را بایستی به صورت جامع داشت و هیچ عبادتی مانند یاد گرفتن فقه نیست. 

این مرجع عالیقدر جهان تشیع بیان کرد: فقه ما در ده فصل خلاصه می‌شود که اگر نتوانیم افراد را در این فصل‌ها تربیت کنیم بایستی ان‌ها را تقسیم بندی کنیم زیرا فقه ما علم بسیار وسیع است. 

آیت الله نوری همدانی تصریح کرد: معارف اعتقادی اسلام، معارف عبادی اسلام، معارف اخلاقی، معارف اقتصادی، معارف مدنی، معارف فرهنگی، معارف سیاسی برای مدیریت اجتماع، معارف حکومتی، معارف قضایی و معارف جهادی به عنوان این ده فصل است. 

وی با قرائت خطبه اول نهج البلاغه خاطرنشان کرد: هدایت مردم در نظر اهل بیت بسیار مهم بوده است که شما نیز باید با تاسی آن‌ها مردم را هدایت نمایید. 

این مرجع عالیقدر جهان تشیع تصریح کرد: در نگاه مردم شما ادامه دهنده راه پیامبر هستید و از این جهت بایستی مثل آن‌ها گام بردارید تا بتوانید هدایت مردم را به خوبی انجام دهید. 

آیت الله نوری همدانی گفت: آل خلیفه و آل سعود و بسیاری از ان‌ها ساخته و پرداخته جام جهانی اول و دوره عثمانی بود که قرار شد تمامی پولهای حرمین شریفین در راه ان‌ها خرج شود و اسرائیل را قبول کنند و گامی برای تکفیر شیعه بردارند که این نشان از وجود این خاندان است. 

وی افزود: امروز ما دشمنان فراوان داریم که باید قدر مردم را دانسته و آن‌ها را در صحنه نگه داریم و این عظمت انقلاب را به واسطه حضور مردم بیشتر کنیم. 

این مرجع عالیقدر جهان تشیع گفت: حضرت آیت الله خامنه‌ای مانند امام تاکید دارند که باید مردم را داشته باشیم و با مردم همزیستی کنیم و با فکر قدم برداریم و این نظام را نگاه داریم. 

آیت الله نوری همدانی تصریح کرد: یکی از تاکیدات علما نماز شب است که عالم وطلبه نباید فراموش کنند زیرا شیوه علمای ما این بوده است که این نورانیت و توفیقی برای ما خواهد داشت. 

وی افزود: ما باید برای ارتباط با امام زمان (عج) خود را تقویت کنیم که در جای جای نکات امام این است که این انقلاب زمینه ساز حضور امام زمان است و همه استکبار در مقابل اسلام قرار خواهند گرفت و این روند تا ظهور امام زمان (عج) ادامه خواهد داشت. 

این مرجع عالیقدر جهان تشیع گفت: در هشت سال دفاع مقدس که ۳۵ دولت به صدام کمک می‌کردند که امام به خوبی توانست با راهنمایی‌ها خود این کشور را به پیروزی رساند. 

لازم به ذکر است، آیت الله نوری همدانی به دعوت حوزه علمیه استان یزد، نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد از ۹ اردیبهشت ماه به یزد سفر کرده است که در برنامه خود با حضور در جمع طلاب و ائمه جماعات استان یزد از برگزیدگان این بخش تجلیل کرد و شش نفر از طلاب استان یزد نیز بدست ایشان عمامه گذاری شدند.

 

پایان پیام/

کد خبر 455071

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha