اجرای بیش از 700 طرح اشتغال در کمیته امداد شهرستان فاروج

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان فاروج گفت: طی سال جاری بیش از 700 طرح اشتغال توسط مجریان و متقاضیان در این شهرستان اجرا می شود.

حسنعلی عاقبتی، رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان فاروج به خبرنگار شبستان در بجنورد، گفت: 894 طرح توسط مجریان و متقاضیان طرح های اشتغال در این نهاد اجرا شده است.

 

وی با بیان اینکه سرانه هر طرح با توجه به نوع آن متفاوت است، افزود: منابع مالی اجرای 503 طرح از محل صندوق کمیته امداد و 391 طرح از محل منابع بانکی تامین شده است.

 

رئیس کمیته امداد شهرستان فاروج با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون 135 نفر متقاضی طرح اشتغال بودند، افزود: از این تعداد فقط 25 طرح با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 750 میلیون ریال موفق به اجرای طرح شدند.

 

عاقبتی، دلیل عمده موفق نشدن متقاضیان اشتغال را در دریافت تسهیلات عدم همکاری بانک ها و سخت گیری موضوع ضمانت عنوان کرد.

 

رئیس کمیته امداد شهرستان فاروج خاطر نشان کرد: اغلب طرح های جاری نیز در زمینه های گاوداری، گوسفندداری، کشاورزی و قالیبافی است.

 

وی با اشاره به اینکه هم اکنون سه هزار و 370 خانوار با جمعیت هفت هزار و 265 نفر از مردم فاروج از خدمات این نهاد استفاده می کنند، اظهارداشت: تاکنون 85 خانوار تحت حمایت با بهره مندی از خدمات کمیته امداد و اجرای طرح های اشتغال توانمند شده و به خودکفایی رسیده اند.

 

عاقبتی خاطر نشان کرد: این تسهیلات با نظارت کارشناسان اشتغال و خودکفایی و بصورت ابزار و لوازم کار پرداخت می شود تا از این طریق طرح ها ی مددجویان پایدار بماند.

 

وی اذعان داشت: درصورت عدم اجرای بهینه طرح های اشتغال کل مبلغ از افراد اخذ و به صندوق بانک ها عودت می شود.

 

رئیس کمیته امداد شهرستان فاروج افزود: اعطای این تسهیلات پس از اطمینان از بیکاری فرد و با ارائه مجوز شغلی، گواهی مهارتی و توانایی استعداد فرد امکان پذیر است.

 

پایان پیام/

کد خبر 45657

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha