برگزاری مراسم تجلیل از برگزیدگان سیزدهمین آزمون قرآن و عترت در نمایشگاه قرآن

خبرگزاری شبستان: نتایج سیزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت ۸ خردادماه اعلام و از برگزیدگان طی آیینی در نمایشگاه بین المللی قرآن تجلیل به عمل می آید.

مرتضی خدمتکار ، معاون دفتر آموزش و توسعه مشارکت‌ها معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به روند تصحیح سیزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت به خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان گفت: روند تصحیح نتایج سیزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به پایان رسیده و طبق برنامه ریزی های انجام شده نتایج نهایتا طی روزهای چهارشنبه یا پنجشنبه درهفتم یا هشتم خردادماه بر روی پایگاه اطلاع رسانی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار می گیرد.

 

معاون دفتر آموزش و توسعه مشارکت‌ها تصریح کرد:  این آزمون در دو بخش شفاهی و کتبی برگزار شد که در بخش شفاهی از هفت هزار نفر مشمول گروه سنی زیر 12 سال 90 درصد شرکت کرده و در بخش کتبی نیز از 47 هزار و 500 نفر نزدیک به 75 درصد در این آزمون حضور داشتند در مجموع از 55 هزار نفر ثبت نام کننده در سیزدهمین آزمون قرآن و عترت 80 درصد در این آزمون شرکت کردند.

 

وی افزود:  گفتنی است، تعداد ثبت نام کنندگان در این آزمون نسبت به دوره گذشته با افت مواجه بوده اما از نظر شرکت داوطلبان در آزمون نسبت به دوره گذشته شاهد رشد خوبی بوده ایم و مهمترین دلیل کاهش ثبت نام داوطلبان در این آزمون فرآیند ثبت نام بوده که امسال به صورت اینترنتی و پرداخت مبلغی مشخص انجام شد.

 

خدمتکار عنوان کرد: گفتنی است، پس از اعلام نتایج فرصتی 10 روزه پیش بینی شده تا شرکت کنندگان در صورت اعتراض خواسته شان بررسی شود.همچنین طبق برنامه ریزی های انجام شده به 500 نفر از برگزیدگان این آزمون هزینه سفرهای زیارتی همچون مکه مکرمه، عتبات عالیات و مشهد مقدس اعطا می شود که در قالب مراسمی قبل از ماه مبارک رمضان و به صورت قرعه کشی این افراد مشخص می شوند.

 همچنین مراسم تجلیل برگزیدگان سیزدهمین آزمون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همزمان با نمایشگاه بین المللی قرآن برگزار می شود و بعد از اعلام نتایج گواهینامه و تقدیرنامه برگزیدگان از طریق ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استانها به آنها اعطا می شود.

معاون دفتر آموزش و توسعه مشارکت‌ها گفت: سیزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت در روز جمعه 11 اردیبهشت‌ماه سال جاری در بیش از 280 شهرستان کشور به صورت همزمان و سراسری برگزار شد که در آن حدود 54 هزار نفر ثبت‌نام و شرکت کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: در این آزمون که در 17 رشته امتحانی و در چهار بخش حفظ قرآن، ترجمه و مفاهیم قرآن، تدبر در قرآن و ترجمه و مفاهیم نهج‌البلاغه برگزار شد بیش از 70 درصد ثبت‌نام کنندگان حضور داشته‌اند.

 

پایان پیام/

کد خبر 460554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha