مسئولین در جهت پیشگیری از دخانیات همدلی ندارند

خبرگزاری شبستان: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به میزان استفاده مردم یزد از قلیان و سیگار گفت: مسئولین در جهت پیشگیری از دخانیات به ویژه قلیان همدلی ندارند

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، حسن لطفی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد امروز (۳ خردادماه) در نشست خبری با اشاره به هفته پیشگیری از دخانیان گفت: سیگار و دخانیات دومین علت مرگ در جهان است. 

وی افزود: در کشور آمار و بیماری‌ها نشان می‌دهد که ما کنترل لازم را در خصوص استعمال دخانیات نداشتیم. 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد خاطرنشان کرد: قانون صراحت دارد که سفره خانه و قهوه خانه جزء اماکن عمومی حساب می‌شود و نباید در آن قلیان ارائه شود ولی با این وجود فشارهایی در خصوص ارائه قلیان وجود داشته اما ما نیز در مقابل این امر ایستادگی خواهیم کرد و درخواست جمع آوری قلیان هستیم. 

لطفی تصریح کرد: عمده کار ما باید به کار فرهنگی و ایجابی و همچنین آموزش مردم برسد و در این راستا نتایج ان را برای مردم بازگو کنیم. 

وی ادامه داد: جامعه در مجموع در حال تضرر است ولی ما باید افراد جامعه را از سیگار نجات دهیم که ایجاد کلینیک‌های ترک اعتیاد در خصوص سیگار نیز از جمله این کار‌ها است. 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: مجموعا در استان ۳ کلینیک در خصوص ترک سیگار داریم که با حضور افراد کار‌شناس در خصوص ترک سیگار به افراد کمک می‌کنیم و در صورتی که افراد نیازمند به این مراکز مراجعه کنند می‌توان در مدت ۶ جلسه در راستای ترک سیگار به آن‌ها کمک کرد. 

لطفی افزود: ما موزه دخانیات را در شهر یزد ایجاد کردیم و مراجعین می‌توانند با حضور در این مرکز از نزدیک به اثرات سیگار و دخانیات آشنا می‌شوند. 

وی بیان کرد: متاسفانه همراهی و همدلی برای مبارزه با دخانیات وجود ندارد و ممکن است در برخی از موارد با مشکلاتی روبرو شویم اما با توجه به پافشاریهای دانشگاه علوم پزشکی یزد این امر در حال شکل گیری است. 

پایان پیام/

کد خبر 460649

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha