هدیه به کودکان باید به عنوان فرهنگی در مساجد شناخته شود

خبرگزاری شبستان: مدرس حوزه و دانشگاه با اشاره به راه های جذب جوانان و کودکان به مساجد گفت: هدیه به کودکان باید به عنوان فرهنگی در مساجد شناخته شود.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان از یزد، احمدی آبائی، مشاور خانواده و مدرس حوزه و دانشگاه امروز (20 خردادماه) در دوره آموزشی سنگرهای آسمانی در حسنیه حظیره یزد با اشاره به اهمیت توجه به جذب  جوانان در مساجد گفت: امروز مسئولین بخش های مختلف در مساجد بایستی اصول و راهکارهای مختلف برای جذب جوانان در مساجد به کار بگیرند.

 

وی افزود: استان یزد بارها در کنکور رتبه نخست را بدست آورده است و همچنین به عنوان حسینیه ایران نیز شناخته می شود اما در این راستا بایستی در خصوص آنچه باید باشیم نیز توجه داشته باشیم و میزان فاصله با آنچه هستیم را نیز بایستی مشخص کنیم.

 

مشاور خانواده و مدرس حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: دیروز مسجد به عنوان قلب محله شناخته می شد و تمامی محل ها از جمله بازار و کوچه و خانه و محله از ان عبور می کردند و به نحوی مساجد به عنوان نبض محله ها شناخته می شد اما امروز چقدر این این ظرفیت ها استفاده می کنیم و از این شاخص ها دور شده ایم؟!

 

آبایی تصریح کرد: چرا امروز نباید بانوان ما در مساجد فعال باشند و کلاس های آموزشی از جمله خیاطی و آشپزی برگزار کنند.

 

وی افزود: یکی از آفت هایی که ما حس می کنیم این است که هم افزایی نداریم و هر فردی در مسجد به صورت جداگانه فعالیت دارد که باید با برنامه ریزی این هم افزایی را افزایش دهیم.

 

مشاور خانواده و مدرس حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: ما باید در مساجد در خصوص جذب جوانان ایده ها را جذب کنیم و در راستای اقدام عملی آنها گام برداریم.

 

آبایی گفت: اگر امروز در مساجد ما هدیه به کودکان فرهنگ شود به نحو چشم گیری می توانیم به عنوان جاذبه برای مساجد باشیم و با این هدایا، کودکان را با مساجد آشنا کنیم.

 

وی افزود: کلید جذب جوانان محبت و تکریم است و باید به جوانان میدان داده شود و اگر آنها را بزرگ بشمریم هنر است.

 

مشاور خانواده و مدرس حوزه و دانشگاه تصریح کرد: امروز امام حسین (علیه السلام) ندای «هل من ناصر ینصرنی» میدهند و ما باید الان به ایشان جواب دهیم.

 

آبایی گفت: اگر بخواهیم مساجد را بالا ببریم باید جاذبه ها را افزایش دهیم و با تکریم و احترام جوانان را جدب کنیم و با همدلی، وجدان، خویشتن داری، مهربانی، بردباری، احترام و انصاف گام موثری در جهت ورود بیشتر مردم به مساجد گام برداریم.

 

وی ادامه داد: ظرفیت مساجد بی کران است و نفس کشیدن نیز در مساجد متفاوت است و باید به صورت مشارکتی برای حضور در مساجد فعالیت کنیم.

 

پایان پیام/

کد خبر 464397

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha