۴۰درصد از مساجد استان یزد دارای کانون فرهنگی هنری مساجد هستند

خبرگزاری شبستان: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به میانگین کشور کانون های فرهنگی هنری مساجد در کشور گفت: ۴۰درصد از مساجد استان یزد دارای کانون فرهنگی هنری مساجد هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، علی غیاثی، مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد امروز(24 خرداد) در نشست اصحاب فرهنگ و هنر استان یزد با علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: استان یزد از ظرفیت های فرهنگی و هنری و تاریخی و میراث فرهنگی و اندیشمندان غنی بهره می برد.

وی افزود: این استان عالمانی همچون آیت الله حائری، آیت اللهطباطبایی، شهید صدوقی و معلم اخلاق شهید صدوقی و بزرگان شعر و ادب فرخی یزدی و مهدی آذریزدی را در خود دارد که بخشی از تاریخ و فرهنگ استان را رقم زده اند.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد خاطرنشان کرد: سطح خوشنویسی یزد در کشور سرآمد است که اخیرا در فستیوال خوشنویسی جهان اسلام نیز در بین 24 کشور نفر دوم را در استان یزد داشتیم.

غیاثی تصریح کرد: در حوزه فیلم و سینما به جز افراد برجسته در کشور، در استان یزد نیز افراد متعهد و متخصص داریم که از آنها بهره می بریم.

وی ادامه داد: در حوزه هنرهای نمایشی با وجود مشکلات زیرساخت های موجود ما همچنان حرف های زیادی برای گفتن داریم و استعدادهای خوبی را در این زمینه داریم.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: ما در استان یزد بیش از 400 حافظ کل قرآن داریم و در زمینه کانون های فرهنگی هنری مساجد نیز 40 درصد از مساجد استان دارای کانون هستند.

غیاثی بیان کرد: ما در تلاشیم تا با همکاری معاونت ها و مدیران استانی بتوانیم تبادل فرهنگی و رفت آمدهای فرهنگی با بخش ها و استان های دیگر داشته باشیم و با ارتباطات انتقال تجربه داشته باشیم.

وی افزود: احیای فرهنگی عامه و بومی مردم یزد که به عنوان سرمایه اجتماعی مردم یزد است یکی از اولویت های ما نیز در این موضوع است.

پایان پیام/

کد خبر 465329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha