۱۷۰ موسسه قرآنی در استان یزد مشغول به فعالیت هستند

خبرگزاری شبستان: عضو شورای شهر استان یزد گفت: تعداد ۱۷۰ موسسه قرآنی زیر نظر ۲ اتحادیه قرآنی در استان یزد مشغول به فعالیت هستند.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان از یزد، حجت الاسلام حمیدرضا مطهریان، عضو شورای شهر استان یزد امروز (24 خرداد) در نشست اصحاب فرهنگ و هنر استان یزد با علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بیش از 30 خانه قرآن در استان فعال هستند که حدود 170 موسسه قرآنی در استان عضو ۲ اتحادیه شده اند.

وی افزود: 70 هزار نفر از نونهالان و نوجوانان و جوانان و خواهران و برادران به عنوان قرآن آموز در رشته های مختلف فعال هستند و از ابتدا تاکنون 400 هزار نفر از آن بهره برده اند و ۱۰ هزار نفر نیز در موسسات مختلف مشغول به حفظ قرآن هستند.

عضو شورای شهر استان یزد تصریح کرد: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر تعداد حافظان قرآن استان یزد نیز در این امر فعال شده است و حدود 150 هزار نفر سهم استان شده است.

مطهریان خاطرنشان کرد: این را بدانید و باور کنید که اگر یک تومان به موسسات قرآنی دهید آن ها برای شما دو تومان تحویل می دهند زیرا در برنامه های خود عشق دارند و با عشق و علاقه کار می کنند.

وی افزود: ظرفیت قرآنی استان ظرفیت بالایی است که به تناسب جمعیت افراد شرکت کننده در کشور به عنوان برتر هستند.

عضو شورای شهر استان یزد تصریح کرد: استان یزد علاوه قنات و قنوت و قناعت در زمینه قرآن نیز برتر است که قاری بین المللی نیز از جمله این ظرفیت ها است.

حجت الاسلام مطهریان گفت: صندوق مستقل برای فعالان قرآنی، تسریع در بیمه فعالان قرآنی، حمایت از موسسات قرآنی از جمله درخواست های ما است.

وی با توجه به اینکه در آستانه ماه مبارک رمضان هستیم امیدواریم از عاملان قرآن و مفاهیم فرهنگ قرآن باشیم.

پایان پیام/

کد خبر 465337

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha