موزه موقوفه میرزا محمد کاظمینی در یزد افتتاح شد

خبرگزاری شبستان: موزه موقوفه میرزا محمد کاظمینی وابسته به آستان مقدس امامزاده جعفر(ع) یزد افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، مراسم افتتاح موزه موقوفه میرزا محمد کاظمینی وابسته به آستان مقدس امامزاده جعفر(ع) یزد امروز(25 خرداد) با حضور مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد، امام جمعه یزد و ریاست انجمن مفاخر ایران در محل آستان مقدس امامزاده جعفر(ع) یزد برگزار شد.

حجت الاسلام غلامرضا عادل، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد در این مراسم گفت: این موزه های قطعا تحولی در زمینه تاریخی و معنوی در استان یزد است.

وی افزود: کار این موزه بسیار گسترده بود به نحوی که گنجینه های شش گانه آن بسیار گسترده است و حداقل چندین ماه است که در راستای فهرست نویسی و سازماندهی موزه تلاش می شود.

علی برجیان، مدیر موزه موقوفه کاظمینی یزد نیز در این مراسم گفت: یکی از علتهای طولانی شدن انجام پروژه موزه عدم همراهی برخی از مسئولین و ادارات مربوطه بود و تمامی بار مالی آن با مجموعه آستان مقدس امامزاده جعفر(ع) بود.

وی افزود: یکی از فعالیت های ما در زمینه گندزدایی بود که تمامی کتاب با انتقال به تهران گندزدایی شد و در این راستا نیز با ساخت ویترین ها و محل نگه داری آثار فعالیت هایی انجام شد.

مدیر موزه موقوفه کاظمینی یزد با اشاره به هویت موزه موقوفه خاطرنشان کرد: این موزه هویت ایرانی و اسلامی ما را به تصویر کشیده است که در این راستا نیز نیاز به کمک های دستگاه های دولتی هستیم.

برجیان تصریح کرد: مجموعه هفت گانه اشیا عتیقه، کبریت، سکه و اسکناس، کتاب ، عکس، تمبر، مهر و اشیای تاریخی باعث شده است که جمع این مجموعه به نحوی متفاوت باشد و نمونه ای از مجموعه آثار باستانی و تاریخی و مذهبی به صورت یکجا باشد.


پایان پیام/

کد خبر 465583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha