برپایی نمایشگاه علوم قرآنی، فرصت مناسبی برای بهره‌ مندی مردم از آثار و مفاهیم کلام الهی فراهم می کند

خبرگزاری شبستان: استاندار کهگیلویه و بویراحمد برپایی نمایشگاه علوم قرآنی را فرصتی مناسب برای بهره‌ مندی آحاد مردم از آثار و مفاهیم کلام نور دانست و افزود: هدف از بازدید نباید صرفا خرید کتاب باشد؛ بلکه باید با خریدن کتاب آسمانی آن را بخوانیم و به آن عمل کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، سیدموسی خادمی، استاندار کهگیلویه و بویراحمد امروز (1 تیر) در حاشیه افتتاح نمایشگاه بزرگ علوم قرآنی یاسوج به خبرنگاران، گفت: باید تلاش کرد خروجی چنین نمایشگاه هایی تاثیرات فرهنگ قرآنی را در رفتار، گفتار و کردار ببینیم.

 

وی افزود: هنوز میان اجرای برنامه های فرهنگی و قرآنی با ظرفیت های بالقوه استان فاصله زیادی وجود دارد و برپایی چنین نمایشگاه ها و برنامه های قرآنی می تواند این فاصله را کاهش دهد.

 

خادمی ضمن تبریک ماه مبارک رمضان نسبت به اجرای برنامه های مختلف علوم قرآنی و عترت در همه شهرها و ارتقای و تعمیم آن در بخش ها و روستاها به خصوص در ماه مبارک رمضان تاکید کرد.

 

مسئول ارشد اجرایی دولت تدبیر و امید در کهگیلویه و بویراحمد گفت: امیدواریم مردم فهیم و متدین استان خواندن کتاب قرآن و نهج ‌البلاغه و عمل به آن را همواره در فعالیت های و برنامه های کاری خود لحاظ کنند.

 

وی یادآور شد: وجود چنین نمایشگاه هایی با محتوای دینی و قرآنی در استان سراسر شیعه و با وجود مردم دیندار و ولایت مداری، باید در سطح گسترده تری و همراه با برنامه های متنوع فرهنگی و هنری پرمحتوایی برگزار شود.

 

خادمی با تقدیر از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برای برگزاری این نمایشگاه، اجرای برنامه های متنوع فرهنگی با رویکرد قرآنی و دینی در ماه مبارک رمضان را ضروری دانست.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر توسعه فرهنگ مطالعه مفید کتاب خوانی به ویژه در حوزه علوم و آموزه های قرآنی تاکید کرد و یادآور شد: ظرفیت بالقوه در این حوزه وجود دارد و مسئولان و متولیان امر باید زیرساخت ها و شرایط لازم را برای بالفعل کردن آنها فراهم کنند.

 

وی افزود: وجود بیش از 55 هزار دانشجو خود یکی از مهم ترین داشته ها و ظرفیت های موجود در امر کتاب خوانی است.

 

خادمی گفت: باید بتوان با ایجاد نمایشگاه های بزرگ و عرضه کتاب های پرمحتوا و متناسب با نیازهای روز جامعه فرصت توسعه فرهنگ مطالعه را در استان و برای قشرهای فرهیخته جامعه و اهل مطالعه بخصوص جوانان فراهم کرد.

 

رضا دهبانی پور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز تعداد غرفه های موجود در این نمایشگاه را 10 غرفه و با هدف معرفی و عرضه آثار مختلف علوم قرآنی و دینی در قالب کتاب و لوح های فشرده تا پایان ماه مبارک رمضان برای علاقمندان به این حوزه اعلام کرد.

 

وی از عرضه جدیدترین کتاب ها و آثار دینی و نرم افزارهای قرآنی به عموم مردم و بازدیدکنندگان خبر داد و گفت: به منظور افزایش قدرت خرید مردم کتاب ها و آثار عرضه شده در این نمایشگاه با حدود 30 درصد تخفیف فروخته می شود.

 

پایان پیام/

کد خبر 467357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha