افزایش دوبرابری جوایز مسابقات بین المللی/ارسال دعوت نامه برای 90 کشور

حجت الاسلام محمدی با اعلام آغاز بیست و هشتمین دوره مسابقات بین المللی قرآن با حضور رییس جمهور در 8 تیرماه، از افزایش دوبرابری جوایز این دوره از رقابت ها نسبت به سال گذشته خبرداد.

به گزارش خبرنگار شبستان، حجت الاسلام والمسلمین علی محمدی، نماینده ولی فقیه و سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه در نشست خبری تشریح برنامه های بیست و هشتمین دوره مسابقات بین المللی قرآن گفت: بشر پس از کسب تجربه تلخی که همراه با رشد علم و صنعت بود و نتوانست زندگی آرامی را به او هدیه دهد در پی یافتن نظامی مطابق با فطرت الهی خود برآمد که پیروزی انقلاب اسلامی با استناد به آموزه های قرآن و اسلام توانست این مهم را محقق کند.

وی با بیان این مطلب که تجربیات غرب و شرق نتوانسته پاسخگوی نیاز فطری و روحی انسان باشد، اظهار کرد: عصر حاضر را می توان با قرآن نامگذاری کرد و افزایش چاپ و خرید و مطالعه قرآنی پس از حادثه یازده سپتامبر را می توان شاهد این مدعا دانست که وعده برحق الهی تحقق یافته است.

حجت الاسلام محمدی بشر را علاقه مند به استفاده از نور هدایت و سعادت قرآن دانست و تصریح کرد: اکنون که ما به برکت انقلاب از این نور بهره مندیم باید با فعالیت های مختلف عمومی شدن فرهنگ قرآن در جامعه را رقم بزنیم و این روی نمی دهد مگر با ترویج فرهنگ تلاوت آیات وحی.

سرپرست سازمان اوقاف با اشاره به مطالبات رهبری از دستگاه های مربوطه برای جلب توجه عمومی به کتاب الهی بیان کرد: همگانی شدن قرائت قرآن در از جامعه، فتح قلل قرآنی، و الگوپروری برای تشویق مردم برای فتح این قله ها و برگزاری رقابت های قرانی بر عرصه های داخلی و بین المللی همسو با این مهم از جمله مهمترین مطالبات رهبر معظم انقلاب است.

 

همراهی فعالیت های قرآنی با عنصر تدبر مطالبه رهبری است

وی با بیان این مطلب که همراهی فعالیت های قرآنی با عنصر تدبر خواست اصلی رهبری است، عنوان کرد: هر فعالیتی اعم از تلاوت، حفظ و ترجمه و مفاهیم قرآنی در صورت همراهی با تدبر معنا می یابد البته رهبری بر حفظ قرآن به عنوان یکی از سفارش های موکد ائمه معصوم (ع) نیز تاکید دارند.

حجت الاسلام محمدی پیروزی انقلاب را در سایه عمل به دستورات قرآن دانست و ابراز کرد: امروز که بیداری اسلامی رخ داده اگر ملت های مسلمان بخواهند در این مسیر پیروز شوند باید فرامین وحی را سرلوحه کار خویش قرار دهند.

وی ادامه داد: البته شعار مسلمانان مبارز و اقامه نماز جمعه به عنوان یکی از شعائر اسلامی نشان می دهد که مسلمانان در این بیداری به خوبی از قرآن الهام گرفته اند چرا که این مصحف شریف است که به انسان با دیده کرامت می نگرد، برخلاف جهان استکبار که برای منافع خود به هر جا لشکر کشیده و انسان ها را به خاک و خون می کشد.

نماینده ولی فقیه با بیان این مطلب که نه تنها مسلمانان بلکه آزادی خواهان جهان نیز به روشنگری دستورات قرآن پی برده اند، بیان کرد: بنابر گفته رهبر معظم انقلاب این خیزش به جهان اسلام محدود نشده و به زودی کشورهای غربی و اروپایی را نیز دربرمی گیرد امری که ما خود شاهد آن هستیم.

 

عقب ماندگی های دوران طاغوت در پرداخت به قرآن جبران شود

وی جبران عقب ماندگی های ناشی از غفلت نسبت به قرآن در دوران طاغوت را دیگر مطالبه آیت الله خامنه ای برشمرد و ابراز کرد: همسو با این مهم و به منظور پاسخگویی به مطالبات نظام رهبری سازمان اوقاف و امور خیریه هم ساله مسابقات قرآن را در مراحل مختلف برگزار کرده و امسال نیز بیست و هشتمین دوره مسابقات بین المللی را با شکوه هر چه تمامتر برگزار می کند.

حجت الاسلام محمدی با اعلام حضور روسای قوای سه گانه در این مسابقات اظهار کرد: آیین افتتاحیه با حضور رییس جمهور، همایش و پژوهش های قرآنی با حضور رییس مجلس شورای اسلامی و آیین اختتامیه با حضور دستگاه قضا در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار می شود.

وی درباره برنامه های جانبی این دوره از مسابقات بین المللی قرآن اعلام کرد: برگزاری دومین همایش تجلیل از بانوان قرآنی در یازدهم تیرماه، برپایی محافل انس با قرآن، اعزام شرکت کنندگان به مشهد مقدس و قم، بازدید از اماکن تفریحی و زیارتی و برپایی نمایشگاه قرآن با حضور سازمان ها و با رویکرد آموزشی و خدمات رسانی مهمترین برنامه های جانبی تدارک دیده شده برای این رقابت ها است.

 

16 داور داخلی و خارجی رقابت های بین المللی را قضاوت می کنند

حجت الاسلام محمدی از قضاوت این رقابت ها توسط هیئت داورانی مشتمل بر شانزده نفر خبر داد و بیان کرد: 8 داور داخلی و 8 داور خارجی از کشورهای مختلف به منظور جلوگیری از هرگونه تضییع حق رقابت شرکت کنندگان در این مسابقات را به قضاوت می نشینند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار شبستان مبنی بر افزایش جوایز برگزیدگان این رقابت ها تصریح کرد: همسو با تاکید رییس جمهور در سال گذشته برای افزایش جوایز این رقابت ها علی رغم آنکه نمی توان شان قرآن و فعالان عرصه مقدس آن را با مادیات سنجید، این جوایز در سال جاری به دو برابر افزایش یافته است.

حجت الاسلام محمدی درباره زمان دیدار شرکت کنندگان در این رقابت ها با رهبر معظم انقلاب اعلام کرد: این دیدار پس از اتمام رقابت ها در 14 تیرماه همزمان با سوم شعبان و میلاد باسعادت سالار شهیدان (ع) انجام می شود.

 

معرفی نمایندگان 53 کشور به دبیرخانه مسابقات

سرپرست سازمان اوقاف درباره تعداد کشورهای شرکت کننده در این دوره از رقابت های بین المللی قرآن عنوان کرد: دعوتنامه برای بیش از 90 کشور مسلمان و غیرمسلمان ارسال شده و تاکنون 53 کشور نمایندگان خود را برای حضور در این رقابت ها معرفی کرده اند و انتظار می رود تا هنگام برگزاری این تعداد افزایش بیابد.

وی با اشاره به تلاش های سازمان اوقاف برای گسترش فعالیت های قرآنی ابراز کرد: این تلاش ها تعداد شرکت کنندگان را نسبت به مسابقات قرآن که سال گذشته 30 هزار نفر بوده در سال جاری به بیش از 50 هزار نفر افزایش داده که تداوم این افزایش نیز پیش بینی می شود.

حجت الاسلام محمدی درباره تمهیدات این سازمان برای ارائه آموزه های قرآنی در مسیر بیداری اسلامی گفت: اختصاص یکی از موضعات رشته مقالات و پزوهش های قرآنی به بحث بیداری اسلامی در بیست و هشتمین دوره مسابقات بین المللی قرآن در این راستا صورت گرفته است.

وی درباره حضور نمایندگان کشورهای موثر منطقه در این رقابت ها خاطرشنان کرد: همه ساله از عربستان برای حضور در این رقابت ها دعوت به عمل می آید اما امتناع می کند اما جز عربستان دیگر کشورهای دارای سابقه درخشان در این عرصه نمایندگان خود را برای حضور در مسابقات بین المللی جمهوری اسلامی معرفی کرده اند.

شایان ذکر است، نشست خبری تشریح برنامه های بیست و هشتمین دوره مسابقات بین المللی قرآن یکشنبه، 29 خرداد با حضور نماینده ولی فقیه و سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه و اصحاب رسانه های جمعی برگزار شد.

پایان پیام/
 

کد خبر 46754

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha