وقف در زمینه های قرآنی یکی از نیازهای جامعه اسلامی است

خبرگزاری شبستان: قاری بین المللی قرآن کریم با اشاره به اهمیت توجه به فعالیت های قرآنی و وقف در این زمینه گفت: وقف در زمینه های قرآنی یکی از نیازهای جامعه اسلامی است.

حسن دانش، قاری بین المللی قرآن کریم با اشاره به فعالیت های قرانی در استان یزد به خبرنگار خبرگزاری شبستان در یزد گفت: در چند سال اخیر به برکت وجود اساتید بسیار خوبی که در عرصه فعالیت های قرآنی در استان یزد حضور دارند و همچنین موفقیت های خوبی که در سطح کشور برای قاریان و گروه های تواشیح در یزد اتفاق افتاده است، جو یزد با انگیزه پرشورتری در حال پیشروی است و می توان گفت که یزد یکی از قطب های قرآنی کشور است.

وی افزود: فعالیت های قرآنی در استان یزد به نحوی است که در سال گذشته نیز شاهد کسب رتبه برتر موسسات قرآنی در سطح کشور بودیم.

قاری بین المللی قرآن کریم خاطرنشان کرد: در زمینه های قرآنی پتانسیل بسیار خوبی در استان یزد وجود دارد و ادارات مرتبط با فعالیت های فرهنگی  و مرتبط با قرآن نیز خوب کار می کنند اما همچنان بسیار جای کار وجود دارد و راه نرفته زیاد است.

دانش خاطرنشان کرد: برای مشاهده راه های نرفته می توان به بحث روانخوانی قرآن کریم در جامعه توجه کرد زیرا همچنان مردم توان خواندن از روی قرآن را ندارند.

وی تصریح کرد: اگر این روانخوانی قرآن برای مردم شکل نگیرد قطعا فهم و عمل به قرآن و قرآن محوری در زندگی شکل نگرفته و با این وجود هنوز جای کار بسیار زیاد است.

قاری بین المللی قرآن کریم ادامه داد: ما باید با تلاش از مرحله اول یعنی روانخوانی بگذریم و مردم را با قران انس دهیم تا بتوانیم با فهم در آیات و تدبر در آن در زندگی خود به کار ببرند و امیدواریم از این طریق بتوانیم جامعه قرانی بهتری داشته باشیم.

دانش با اشاره به اهمیت مساجد و کانون های فرهنگی هنری مساجد به بحث قرآن گفت: مسجد پایگاه بسیار خوبی برای انواع و اقسام فعالیت های مرتبط با جامعه مسلمانان است و از قدیم نیز به عنوان پایگاه مهم و استراتژیک استفاده شده و امروز نیز آنچه که بیشتر بدان نیاز داریم، بحث فعالیت های قرآنی در مساجد و کمک های مردمی در این راستا است.

وی بیان کرد: امروز جامعه نیازمند فرهنگ سازی در زمینه وقف های قرآنی است و همانطور که برای اهل بیت (علیهم السلام) در مناسبت های مختلف خرج می شود در زمینه های قرآنی نیز این انگیزه بوجود آید و با حمایت های مالی و مردمی ایده های جدید را در این زمینه شکل دهیم چرا که وقف در زمینه های قرآنی یکی از نیازهای جامعه اسلامی است.

قاری بین المللی قرآن کریم با اشاره به جشنواره های قرآنی از جمله جشنواره قرآنی مدهامتان گفت: جشنواره های قرآنی در استان انگیزه ای برای جوانان و نوجوانان است تا آنها را در این عرصه وارد کرده و لذت تلاوت قرآن را به آنها بچشانیم.

وی بیان کرد: هرچه مسابقات بیشتری در زمینه های قرآنی در استان برگزار شود، قطعا شکوفایی بیشتری را از جوانان خواهیم دید.

 

پایان پیام/

 

 

کد خبر 467622

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha